Thursday, 2 August 2012

kisah saya dan anak saudara

assalamualaikum ^^


berdasarkan dan bertajukkan pasal "kisah saya dan anak saudara" sah sah aku nak taip untuk entry arini,pasal aku dan anak saudara,aku takkan gatal tangan mahu pun begitu rajin nak cerita pasal kobau mak jemah yang kena lenyek dengan motor pak abu,tak aku tak rajin.ANAK SAUDARA,iaitu bukan anak aku sendiri,walau di depan nya didahulu dengan perkataan anak.


kalau anak aku sendiri pasti dan tanpa syak wasangka lagi,akan ada perkataan kandung dibelakangnya.semua orang akan ada anak saudara,anak saudara terbahagi kepada dua,anak saudara lelaki dan anak saudara perempuan..bagaimana boleh ada anak saudara ni? senang apabila abang/kakak anda berkahwin,maka dengan izin Allah akan muncul lah TARAAAAAAA anak saudara.


tahukah anda? nak jadi mak saudara yang cun melucun,cantik,jelita macam pa lisa nie susah,rumit,banyak cabaran malah bertimbun timbun dugaannya,antara dugaannya anda harus bijak,bijak untuk menjadikan anak saudara anda pun bijak,bila dia panggil "papa" dan tunjukan jari telunjuknya kearah anda,maka tanpa malas dan berfikir 2x,anda haruslah berkata"ni ciksu,bukan papa" nt xpasal xpasal dia sukar untuk membezkan antara lelaki dan perempuan,nampak tak nampak tak kebijaksanaan disitu? 


nak jadi mak saudara yang berwawasan macam pa lisa ni susah betul nak dirungkaikan.banyak tip tip yang harus diamalkan,kalau depan anak saudara kena senyum sentiasa,kalau boleh gam kan muka supaya nampak sentiasa senyum,kita harus berusaha dengan gagahnya ya.kbai

30 comments:

  1. hahah...layan budak2 mmg best kan...salam ukhuwah...;)

    ReplyDelete
  2. Replies
    1. hahahahahha nk jadi mak saudara macm aku susah sbnrnya ahha

      Delete
  3. tak salah lagi pha kau memang mak sdara yg hebak ! nk jadi mak kandong yg hebak bila lagi ? dah bau nasi minyak dh ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahahha aku dah lama hiduuu nasi minyak mu elehhhh

      Delete
  4. HAhaha...aku ada 15 anak sedara...err...16 kot....tak pun tujuh belaih org...arrhh..lupa pulak..tapi aku seorang pak sedara yg hensem dan baik hati serta machoman, tak caye tanya anak2 sedara aku...hehehhee

    ReplyDelete
    Replies
    1. perhhh 16 kelass kau maria,ank sedara ko puji melambung sbb nk duit raya laa weh hahaa

      Delete
  5. Aku pun ada anak sedara gak...hehehhe

    ReplyDelete
    Replies
    1. papa lisa? mcm sedap ja panggilan tu.. :D

      Delete
    2. hahahahhaaha aku taw nama aku sedap weyh ahaha

      Delete
  6. mana muka mak sedara tu... nak tengok gak cun ke tak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. tgok DP gmabr mak aku sudah la hehe

      Delete
  7. praktis utk jaga anak sendiri nanti . hehe. pelan-pelan blajo orang kabor

    ReplyDelete
  8. gigh btol klu nk layan ank sedara ni .

    ReplyDelete
  9. semoga menjadi mak sedara yang baik...kahkahkah..

    *bersyukur anak sedara aku besaq doh

    ReplyDelete
  10. intro cerita yg tak tahan bagus...lu boleh menang anugerah intro cerita yg menarik..

    ReplyDelete
  11. kalau anak saudara tunjuk kat cik pha lisa kudrow ni sambil cakap 'mama', maka haruslah cik pha lisa kudrow jelaskan begini; ini bukan mama, ini nicole kidman...

    ReplyDelete
  12. salam ramadhan cik pha. sihat jer.. :)

    ReplyDelete
  13. kemain intro kau tu kan? xleh pnjg lgi ke? haha...mujur kau nie berdedikasi orgnya dengan mengajar anak buah kau membezakan lelaki dan wanita...haha...

    ReplyDelete
  14. pa ni yg aku nak mintak tips.. awat anak buah aku yg pompuan ni cam sombong n takut ngan laki ey? ke disbbkan di pompuan?

    dulu ank buah aku yang lelaki 2 org tu steady je.. ngam gila...

    ReplyDelete
  15. aku takda anak buah lg..nk jaga budak-budak mmg kena muka plastik..ehh

    ReplyDelete