Thursday 14 February 2013

kisah saya yang comel dengan mak saya yang super comel

Assalamualaikum 

fuh fuh fuh..ala blog tomey tomey dah berhabuk ye sayang..maafkan pa lisa yang kurang rajin ini.

beberapa hari yang lalu,saya yang comel dengan ma yang comel telah menghadirkan diri ke mjlis perkahwinan sepupu saya,iaitu anak kepada abang mak saya..iaitu pak long saya,merangkap rangkapnya bapa saudara saya.

saya tak suka membuang masa,maka dengan itunya saya mengambil apa sahaja makanan yang terhidang di meja,dengan tatatertibnya,dengan berbekal 5 jari tangan kanan yang putih dan gebu juga bila dipandang,saya menyuap satu,dua dan pertiga ke mulut..

semakin lama semakin sedikit makanan tersebut,yelah dulu dulu ma selalu pesan,jangn membazir,sebab membazir amalan syaitan..saya tak suka dan tak ingin dan taknak berkawan dengan syaitan,maka sedikit pun saya tak tinggalkan sisa makanan itu.

maka datanglah paklong "maaf lah masa kahwen lan,xsempat nak balik.." mama comel jawab,"takpe nt yang ni kahwin baliklah" sambil jari menuju kearah saya yang comel ini.saya hanya mampu berpura pura ketawa sahaja,penat juga lah berpura pura ni.
yelah nak act macam LISA SUGHIHANI ni susah.

"mesti ma tak sabar kan nak dapat menantu lelaki,sebab dapat menantu perempuan je,takpe ma sabar deh" saya senyum senyum,malu juga nak nyatakan hasrat yang tak terhasrat langsung itu.."ma bukan tak sabar,tapi ma tahu dah,mana ada yang berkenan kat mu,dan ma tahu mu tu lambat kahwin hihihi" ma tanpa segan berkata sebegitu.

owh comelnya mak saya.KBAI

No comments:

Post a Comment