Tuesday, 13 March 2012

kalaulah kita tahu

assalamualaikum


aku bz yang teramat sangat sangat weyh.maafkanlah pa lisa ini kerana lama dah tak terjah balik mereka mereka yang mai blog aku.soooooooriiiiii nt pa lisa belanja loli loli loli pooop erk wee wee wee.*bajet cun bila sebut wee wee HAHAHA


aku terjumpa kata kata yang membuat aku tergagam  1 2 3 4 5 6 7 8 9 minit 

Bila jumpa pelacur tepi jalan, orang akan kata “eee perempuan kotor ni”
Padahal kita tak tahu dia telah dijual oleh bapanya ketika umur 10 tahun.


Bila jumpa bekas banduan, orang akan kata “ish penjahat ni. jangan dekat dengan dia”
Padahal kita tak tahu dia telah difitnah mengambil rasuah oleh sahabat karibnya sendiri.


Bila jumpa pesakit mental, orang akan kata “orang gila ! jangan kacau aku”
Padahal kita tak tahu dia telah didera oleh mak tirinya hingga mengalami trauma berpanjangan.


Bila jumpa lelaki muka hodoh, orang akan kata “euww hodohnya. siapalah nak kahwin dengan kau tu”
Padahal kita tak tahu lelaki tu kehilangan ketampanannya akibat melecur dalam usaha menyelamatkan ibunya dalam kebakaran.

#kita hidup di bumi yang sama,janganlah terlalu bongkak pabila berkata kata dan janganlah terlalu mendongak kelangit.kita semua sama wahai anda semua.KBAI

12 comments:

  1. itu terjadi sebab pemikiran yang jumud...

    ReplyDelete
  2. disebalik ada sebalik.... siape yang tahu ape disebalik senyum kan?

    ReplyDelete
  3. isk..iskk..sapa cakap camtu cikpa..meh aku cili mulut dia..hehe..

    ReplyDelete
  4. kita kena sentiasa jaga percakapan kite.
    hewhewhew.

    ReplyDelete
  5. ok.aku perlu tulis kat sini...mesej yang ditulis ni sangat setailo! serius setailo! aku share kat facebook.

    pasal tu jgn kite judge org awal sgt...sebelum kite tau cerita sebenar...

    ReplyDelete
  6. setuju..
    first look bukanlah segala-galanya..

    ReplyDelete
  7. ya...janganlah terlalu mendongak ke langit~

    ReplyDelete
  8. manusia ni suka sgt memandang serong pada org lain tanpa usul periksa..

    ReplyDelete
  9. eh cerita entri kita mcm lebih kurang.. manusia memang mudah menghukum .. -,-

    ReplyDelete
  10. hmm orang yang buat jahat tak semestinya jahat.. i try not to hate others so others can like me :)

    ReplyDelete