Monday 18 June 2012

demam exam last paper

assalamualaikum 


esok lasst paaaperrr lasstt paperrr.doakan untuk pa lisa..agak tersentap mendengar kisah dari seorang rakan..kisahnya bagi aku sebuah dugaaan dari Allah yang dilemparkan buat nya..
siapa tahu esok mungkin kita


kadag kadang mata kita "terbuka" luas melihat dia..kita suka dia..kita puji dia..dengan sifat tawadu..dulu aku kenal dia seorang yang tegas..wara' dan aku dulu seorang yang sah sah salah seorang samseng yang selalu ponteng sekolah.


try tanya ustazah siapa yang jarang p sekolah..maka jawapannya sah sah aku..kedatangan aku ke sekolah jarang full..aku seorang y suka study kat rumah..betullah kata orang rumahku syurga ku..


sambung balik kisah seorang  kawan,bila dia melangkah ke alam U  dia mula berubah..dari dulu seorang yang wara' sekarang sudah kenal erti kapel mapel...it's normal kerana remaja=kapel nak ke alam remaja kena kapel erk? kena cari kekasih erk? kah kah kah hidup pun mak ayah tanggung,ptptn tanggung ada hati lalallalala


dari dulu time kat zaman sekolah,semua ustazh ustazah syang dia,biaselah orangnya baik,pandai malah wara' aku pun suka tengok dia..dan pernah niat nak ikut jejak dia...bila dia melangkah ke alam U,mybe culture shock mungkin (minta dijauhkan) dia mula keluar dengan lelaki..berdua duaan..start berbohong..


tiada sakit dikatanya sakit..nak sangat ke cik kak ooii? hidup dia berubah 345% dari yang dulu berubah menjadi sebaliknya..Allah! aku yang mendengar terduduk.terdiam..kerana aku pun ingin berubah..tetap aku ingin berubah menjadi orang yang lebih baik.


biarlah aku begini..dikata jahat..takpe Allah maana.Allah tahu aku bagaimana.dikatakan aku ni sombong,garang,anti lelaki.wahai lelaki! guna otak,guna akal kenapa aku berkelakuan sebegitu.demi kebaikan kau jugak.use ur mind! 

SATU NASIHAT
  • ingat kita ni wanita jangan terlalu mudah bagi hati tu pada LELAKI yang haram.kalau laki tu betul betul suka,dia xkan berani SENTUH HATI MU tanpa ikatan yang halal ingat tu! kalau dia suka ko,dia akan cepat cepat jadikan hubungan itu halal
  • semua akan diuji Allah,samada kita sedar ke tak kita sedang diuji sebenarnya..Allah kurniakan akal gunakan lah jangan di simpan!
  • jadilah diri sendiri,jangan mudah judge orang lain,bila tengok dia wat salah,dia dedahkan aurat..tegurlah..TAK berani doakanlah,JANGANLAH TAMAK SANGAT,nak masuk syurga sorang sorang..mybe dia tak tahu apa yang dia sedang wat.
  • last dari aku..kalau aku tegur tu maknanya aku sayang mu,kalau aku marah mu..tu tanda aku kasih ko mu..kalau aku kasar dengan mu tandanya aku mahu masuk syurga denganmu..aku tak mahu runtuhkan iman mu.
KBAI

11 comments:

  1. Terbaik beb..

    Iman turun naik..

    Syaitan terus menggoda/menyesatkan...!


    btw gud luck exam utk wanita anti-lelaki erk.. kehkehkeh.. :p

    ReplyDelete
  2. manusia boleh berubah dalam sekelip mata. yang penting jati diri kena teguh. iman kena kukuh. baru pergi mana pun orang tak boleh sentuh. pertahanan dalaman kita utuh :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. tulah iman manusia xleh di duga,adakala naik..adakala turun

      Delete
  3. cik pha! :) umo brape? ehhehe.

    bermaknanye entry ni. insaf2.. mekaseh2. peringatan sangat2! :)

    ReplyDelete
  4. ingatkan dia.dia sahabat anda.

    ReplyDelete
  5. ramai yg culture shock bila naik u.. huhu..
    orang mcm kau pha yg ada kesedaran benda ni kena bimbing rakan yg TErculture shock tu okay :)

    ReplyDelete