Wednesday, 18 January 2012

kisah malam balik kampung II

kisah malam balik kampung (part1)


kami berempat meneruskan lagi perjalanan,kenapa berempat? bukan hanya aku dan abang aku? aku ni baik orangnya,alhamdulillah,ku tumpangkan sahabatku naik bersama sama untuk pulang ke bumi kelantan.


dari petang yang hujan nya renyai renyai sayu sayu,kalu pekena teh boh dari bukit tinggi a.k.a cameron highland  dengan goreng pisang pun sedap jugak aku rasa.mula mula abang yang drive.


drive punya drive punya drive,maka katanya ayuh berhenti solat,dan selepas itu aku sambung pula,katanya lagi badan usah dihurai,letih usah dikata.jam menunjukkan 8 lebih.disebabkan perjalanan pulang ke kampung sangatlah jauh nak nak pula hujan.maka pemanduan haruslah diperlahankan.


tetiba,abang aku mula bercerita.katanya dulu dia pernah drive keta,balik laluan KARAK sambungnya lagi,ketika perjalanan pulang dan waktu itu malam.laluan tu sunyi tanpa sebijik kereta pun.


aku telan air liur.katanya lagi ketika,malam yang dingin..angin sepoi sepoi bahasa,pokok rambutan melambai lambai ke kanan dan kekiri.dia telah dipotong oleh satu kereta yang berkaler putih sebanyak 3 kali.


aku diam,kawan aku diam,abang juga diam.lalu aku bersuara "kita sekarang dimana..? jangan cakap kita di laluan KARAK ...? " ku pandang ke kanan sunyi hanya pokok,ke kiri pula pokok jugak,yelah takkan MEKDI,KEPCI,pizza dalam hutan rimbau ni.


sekali lagi abang aku,aku,kawan aku diam.




bersambung...

20 comments:

  1. bersmbung lagi.bila lak nak sambung ni? eee.tapi suspen lah cite kau hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehe sabar erk nt aku smbung balik

      Delete
  2. Replies
    1. hehehhhe mknannya aku kah marsha itu? hehe

      Delete
  3. tiba2 aku yang tido pn tersedar!bedegum!ku igt apa?rupa2 nya che pa terjun lubang!aiyoooo!mengganggu tidor ku

    ReplyDelete
  4. ni malas ni klo sambung2~
    buat jadi down!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehhe kau down aku UP kan kembali :)

      Delete
  5. lain kali jangan tegur.diamkan saja kalau ada suatu yang pelik.sampai rumah barulah sembang.tak pasal2 keta berhenti tiba2.

    ReplyDelete
    Replies
    1. heee aku bertanya TAKUT SESAT JALAN hahha

      Delete
  6. hamboi..cikpa lisa abg ni da pandai cte seram2 la..:)abg kbr baik,syg..ops,silap2.pha lisa..kui3 ;P

    ReplyDelete
    Replies
    1. sengal la kau ni.tahnialah kesengalan kau dah kembali ^^ semoga sentiasa sihat sejahtera hendaknya *wink

      Delete