Thursday 10 May 2012

cerita CINTA tanpa tajuk ||

EPISOD SATU


Adam tertanya tanya kenapa dia harus marah sedangkan lisa bukannya makwe malah jauh sekali isteri dia..kelakar laa dia rasa andai minah tu orang yang bakal jadi wife dia..."owhhh agak keterlaluan rasanya untuk fikir yang dia tu BAKAL wife aku...aku takkan suka lah si kangkung tu " si adam berlagak macho dan berlagak digilai ramai  bermonolong dalam hati sebegitu rupa sekali..

dia mendekati si lisa "oooipp lisaaa kangkung kemain lagi mak jah sorang ni duk dating ! malangnya laki tu TERsuka kat ko lisa HAHAHAHA !" suka nya ber KAH KAH itu tak dapat dibendung lagi..kena sawan ketawa agaknya...lisa hanya memandang si Adam tanpa membalasnya..lalu dia ditinggalkan..buat pertama kalinya si lisa tidak membalas balik kata kata si Adam.

sejak hari itu lisa jarang ke kelas..banyak kelasnya yang telah di skipkan..dia hanya datang pada hari dia presentation....ramai yang tertanya tanya kenapa lisa sekarang makannya bertambah tambah..malah ketawa nya juga semakin hari semakin "hebat" ramai yang menganggapnya dia sedang "berbunga"

mulut si Adam memang tak pandai nak tutup,bila je di bukak mesti ada patah patah perkataan yang akan menyakiti hati si lisa "lisa gemuk! asyik makan,nant makin gemuk laa weh.." "gemuk aku bukan susahkan hidup ko pun,takde aku pinjam duit ko pun nak beli makanan ni.malah dengan adanya orang macam aku..cafe ni cepat maju..aku boleh tolong diorang HAHAHA" balas lisa

"nape ko semenjak dua menjak ni macam happy semacam jer aku tengok" penuh sopan santun soalan si adam pada si lisa yang cun.."selagi umur masih ada,selagi masih boleh buat orang lain tersenyum..senyum je lah..selagi boleh buat orang lain ketawa..ketawa jelah..masa terlalu singkat" kata kata lisa membuat si Adam terdiam..tertanya tanya..kenapa itu yang dijawab oleh si lisa...

semenjak dua menjak ni lisa agak pelik..dia asyik menerima sticky note dari seseorang..andai esok dia ada exam..maka sampai lah satu sticky note yang tertulis "gud lux budak comel ikhlas dari budak comel jugak" bila ada jer presentation..maka sampai lah lagi sticky note "selawat banyak banyak insyaAllah kamu boleh ihklas s.y.g "

dia agak kepelikan siapalah yang TERSAYANG kat dia ni..ditanya kawan kawan nya tiada siapa pun yang mengaku..nak dikata ada secret admire..agak pelikk..malah lisa pernah berkata "sape yang suka aku tu buta agaknya..nak kata aku cantikk..tak lah cantik.." begitu merendah diri nampaknya si Lisa ni.


tanpa dipinta hp lisa kerap kali di serang dengan msg yang no nya ntah datang dari mana ntah..tapi lisa orangnya sedikt "sombong" setakat msg hai,duk wat ape kalau no yang tidak dikenali dia tidak akan balas..satu pembaziran yang agak besar baginya..


keesokan dia terima satu lagi sticky note yang tertulis "saya harap awak kekalkan senyuman awak itu..sebab awak kelihatan bercahaya dengan senyuman yang mampu membuat orang lain turut tersenyum melihatnya..terima kasih kerana senyum lalu membuat saya pun turut tersenyum.."


kelas kau maria..ayat berbunga bunga tapi lisa tidak begitu..orangnya tidak mudah cair..sticky note tu ditampalkan di meja yang sekali gus bercantum dengan kerusi tu..lalu di biarkan ia tertampal disitu...ikutkan hati hendak saja sticky note tu dibuang....


keesokan harinya..sticky note yang dibiarkan oleh lisa masih tertampal,tapi yang lainnya..di sticky note..tertulis "even awak wat donno..saya tak kesah..sebab   doa saya untuk awak sentiasa mengiringi :) " lisa memandang sticky note dengan tergagam..ala ala terkejut kucing..kenapa kucing? kerana kucing kelihatan cantik berbanding binatang lain hurm hurm...



 B E R S A M B U N G ....

19 comments:

  1. PERH cinta sticky note kelasss kau jah! HA HA HA HA HA HA HA

    ReplyDelete
  2. huhuhu. ayat dengan sticky notes tu....

    ReplyDelete
  3. saya harap awak kekalkan senyuman awak itu..sebab awak kelihatan bercahaya dengan senyuman yang mampu membuat orang lain turut tersenyum melihatnya..terima kasih kerana senyum lalu membuat saya pun turut tersenyum.."

    wow! nak kena senyum jugak lar camni.. bercahaya kot :) hehehe

    ReplyDelete
  4. gua penah berada di situasi lisa.
    mohon sambung.

    ReplyDelete
  5. Sila sambung drama bersiri anda!!! HAHAHA..

    nice story budak comel.. komen dari budak comel gak.. =="

    ReplyDelete
  6. ehe kalau sy ade secret admire mcm tu kan best...lalalala :p

    ReplyDelete
  7. jiwang pula yang hantar sticky note tu lisa aka pa erk?



    HAHA HAHA HAHA HAHA HAHA

    ReplyDelete
  8. cepat sambung entry ko nk tahu kisah seterusnya

    ReplyDelete