Monday, 16 April 2012

bila suka mengakulah





assalamualaikum

suka pula bila kelas pagi pagi dah batal kan.bila umur semakin meningkat maka hati pun mula berubah,kalau dulu suka suka monyet,tapi bila dah besau suka pula pikirnya masa depan.


suka seseorang itu normal,bukanlah xnormal maknanya kerana kita kan manusia,Allah jadikan kita manusia yang mempunyai hati dan perasaan,dalam hati tu isinya pelbagai perasaan,suka,duka,bahagia,cinta,benci,dendam.


kalau anda xpernah merasai antara semua diatas cek balik diri anda,ada yang pernah jatuh cinta,it's normal sayang.jangan takut untuk admit "ye saya suka dia" jangan takut dengan perasaan sendiri.


tapi janganlah anda hanyut dengan perasaan itu,aku pun pernah suka seseorang..kita manusia..bagaimana kita pandu perasaan tu yang harus kita jaga,kalau suka minta PADA ALLAH kenapa? kerana dia yang kamu suka tu milik Allah.


kalau Allah kata kamu jodohnya Allah akan lemparkan perasaan,apa yang kamu rasa akan di rasai olehnya jua jangan bimbang,peraturan Allah ni semuanya cantik.harus diingatkan,kadang kadang kamu pilih dia kerana dia cantik/hemsem,kadang kadang kamu pilih dia kerana dia kerana dia kaya.


tapi Allah tak bagi semua tu Allah bagi yang sebaliknya,kerana Allah tahu kamu perlukan dia seorang yang boleh membimbing mu bukan dengan kecntikan/kehemseman tapi dengan iman.Allah bagi apa yang kamu perlu bukan apa yang kamu inginkan.KBAI



11 comments:

  1. love that syg. yup, sometimes apa yang kita inginkan tidak sama dengan apa yang kita perlukan. dan ada kalanya, kita keliru bedanya, aku ingin kamu atau aku perlu kamu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. thnk puan gojess yang sememangnya gojes =) hee

      Delete
  2. =p waa.. nice one ! hehehe. mmg pernah admit, tapi dgn kawan .. bila bdepan dgn someone yg disuka tu.. terus speechless . haha. FAIL betol ah.. segan -_-" should ladies start it first? ohh.. *lagi skali.... SEGAN >_<" ngee~

    ReplyDelete
  3. pendam2 lama2 melepas sendiri yg rugi ..

    ReplyDelete
  4. ia, ape yang kita perlu dan bukan ape yg kite inginkan. betul...

    ReplyDelete
  5. hahaaahaa gua ketawa je lah...

    ReplyDelete
  6. jgn tipu hati sendiri. nanti nyesal. bila bgtau, at least ...lega.

    ReplyDelete
  7. dulu suka monyet, sekarang suka orang la ni yea

    ReplyDelete
  8. Bukan apa,kita gtao dia just nak dia tahu saja yang kita minat kat dia.. ye dak? kalau ada jodoh tu ada la.. haha

    ReplyDelete
  9. Allah bagi ape yang kamu perlu bukan kamu ingin kan? ya, rite!!

    ReplyDelete
  10. Yakinlah dengan janji Allah..kalau "dia" jodoh kita,sejauh mna dia lari pon tetap kembali pada kita.kalau dia bukan jodoh kita,walau dalam genggaman pon pasti akan terlepas juga..x gitu che pa?hahaha

    ReplyDelete