Wednesday 9 May 2012

cerita CINTA tanpa tajuk

"aku tak suka kau lah weh! dan mustahil kau dengan aku! aaaaaaa tiap kali tengok kau mesti ada jer benda wat aku sakit hati "! "kau ingat aku suka kau? aku pun sama laaa xsuka kau! kalau diberi pilihan kau orang last aku pilih..dengar tak?? orang last aku pilih?? kata si adam.


"ahHH kalau aku bukan setakat kau orang last yang aku pilihh! aku xkan pilih kau lansung! TAKKAN LANSUNG!!!" balas si lisa yang cun itu.walau hidup dalam satu kelas keaadan mereka diibaratkan tinggal dalam guni kecik,tak boleh bekerjasama lansung asyik bertekak jer..itulah mereka berdua.


masa berlalu dengan cepat..semua makin besau..makin matang tapi tidak pada mereka berdua..tidak boleh dan tak mahu cuba cuba untuk berdamai..bagi mereka banyak lagi benda yang nk dilakukan dari berdamai..sikap macam samseng kampung mak jemah jer...sorang berlagak bodoh,malah sorang lagi berlagak sombong maka jadilah bodoh sombong.


lisa merupakan seorang gadis yang ganas,malah rock jugak..walau dia ganas dan rock..dia tetap nampak cun dan lemah lembut dalam diam..dia sebenarnya berjiwa halus lah juga..cuma yang jiwa halus tu tak ramai yang nampak..sebab semua yang memandang hanya pandai menggunakan mata..bukan HATI.


kawan kawan kata dengan adanya si lisa kelas sentiasa bisinng..lisa orangnya sentiasa bising..sentiasa tersenyum..baginya hidup ini terlalu singkat hanya untuk merasa sedih..bila dia sedih..dia hnya pandai senyumm..sehingga semua yang berada disisinya hanya pandai tersenyum...lupa bagaimana nak sedih.


berbeza dengan si adam..orangnya nampak lemah lemah lemah lembut teramat sangat di bahagian luar..tapi dalaman nya teramatlah keras..mengalahkan batu besar dalam bahasa mat salehnya ROCK namanya.


mereka berdua memang pantang berjumpa nak di kelas mahupun diluar kelas.mesti masing masing berusaha untuk menyakiti satu sama lain..si Adam mulut macam mak jemah bila jumpa mesti mengutuk si lisa "weyh kangkung! asal xdatang kelas tadi? malas lahh tu!" berkata kata si Adam,"aku datang ke tak bukan masalh kau lah buaya" "tak laa kelas td tetiba aman dan tenang jer tanpa kau weyh HAHAHAAHAHA" balas si Adam 


"baik kau tutup je lah mulut kau yang iras iras bau longkang tu weyh menyampah aku cakap dengan kau,cakap dengan kerusi dan meja lagi cun..biar orang kata aku gila..dari cakap dengan orang yang ala ala gila macam kau " balas lisa


si Adam sekali lagi kalah.sama macam hari hari sebelum ni.


petang tu Adam ternampak si Lisa duk borak borak dengan sorang lelaki dekat cafe."siapa laki tu? " nampak macam mesra..menyampah aku tengok.." lelaki tersebut menyerahkan satu sampul surat.lisa tertunduk diam..


Adam terus tertanya tanya siapa lelaki tu.."nampak macam mesra..takkan pakwe dia..setahu aku dia bukan layan lelaki..lelaki yang dia layan semua layan dengan kasar.. nak nak pula aku! tapi yang ni.... HUH!"


B E R S A M B U N G.. 

28 comments:

  1. tetiba si Adam jeles heh heh

    ReplyDelete
  2. aiwah pa toooooo......sapow adam tuuuuuuu...hhahaahhahahaahha

    ReplyDelete
  3. k fine... lahir sorang lagi novelis!

    lisa tu ko ke pha? jgn macam2 pa~

    ReplyDelete
  4. siapakah si ADAM itu pa? mulut macam cari masalah

    ReplyDelete
  5. adam mulut jahat,padahal dalam hati......

    ReplyDelete
  6. adam macam jeles gitu

    ReplyDelete
  7. cik pha yang lembut hatinya.. cepat sambung entri anda! dengan kadar segera!!!!

    aku nak tgk kesudahan hubungan dua insan ni.. cepat2.. >,<

    ReplyDelete
  8. okay kena ada sambungan sebab kita dah interested dgn cerita ni. kalau berjaya, buat novel pulak. i will be your 1st fans for sure ! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyaAllah ada sambunganya heee tengah taip hee

      Delete
  9. GUA PUN KOMEN TANPA TAJUK...

    ReplyDelete
  10. hehe .. jangan selalu gadoh .. yang selalu duk gadoh tu lah yang jadi jodoh karang :)

    ReplyDelete