Saturday 12 May 2012

cerita CINTA tanpa tajuk |||


EPISOD SATU

EPISOD DUA


sticky note itu  sekali lagi dibiarkan tertampal..bukan sombong,bukan berlagak ke apa..lisa seorang yang tegas..tegas dengan pendirian..focus dia ke UNI hendak belajar..belajar sehingga berjaya menggapai bintang yang nun tinggi di langit..dia tidak suka akan perkara yang melibatkan hati..kerana baginya benda sebegitu akan muncul jua..tak perlu dicari..


keesokan dan seterusnya dia masih menerima sticky note..seperti biasa sticky note tu ala bunga bunga seperti kebun mak jemah..lisa semakin hari semakin pelik..kenapa dan kenapa dan kenapa lagi dia yang terpilih "aku rasa orang yang beri aku sticky note ni,niat dia nak jadi kauseling terhebat agaknya..dan aku dijadikan bahan ujikaji dia hermmm" bagus betul si lisa ni berfikiran positif sentiasa..


dulu..dia pernah terSUKA pada seseorang..bukan rupa yang jadi taruhan..malah tidak juga harta yang dimiliki olehnya..satu saje peribadi yang ada padanya yang membuat lisa terSUKA..tetapi lelaki yang lisa suka,telah mempunyai makwe..bagi lisa,LELAKI yang memberi hatinya untuk wanita yang haram,buatnya..maka apa lagi yang tinggal untuk diberikan untuk sang isteri..bagi lisa manusia yang meninggalkan Allah..tidak mustahil dia juga akan ditinggalkan suatu hari nanti..hati lisa kerap kali terganggu..asyik teringat.. sering kali teringat kerap kali  begitu HEBAT si syaitan!


maka solat istikhoroh di dirikan..dan dari hari ke hari dia semakin jauh dari lisa..perasaan yang pernah tumbuh untuk si dia,terus lenyap..Allah maha mengetahui..lisa belum layak untuk jatuh cinta...itu bukanlah cinta,andai didahului tanpa hubungan yang halal..


*************

kelas tetap bising seperti biasa..nak nak dengan adanya dua makhluk tuhan yang sorangnya baik dan cun,dan sorang lagi berlagak hemsem..mulut diorang  berdua memang tak pandai nk senyap...suatu hari yang mendung..buruung merpati terbang kesana kesini dengan bebasnya....


si Adam telah membuat satu plan untuk menyakiti hati si lisa..memang sah sah si adam niatnya sentiasa jahat..mungkin menyakiti hati si lisa suatu kerja yang begitu bermanfaat agaknya bagi dia..dia telah meletakkan gam cap binatang yang comel tu..cap gajah..dia telah letak gam tu ngam ngam dekat tempat duduk si lisa.


lisa gadis yang kadang kadang agak gelojoh orangnya..tanpa tengok apa yang ada di kerusi..dia terus duduk..dan akhirnya tanpa dipinta sah sah jubah yang dia pakai ala ala melekat gituu dikerusi,lisa tanpa segan dan silu,memanggil nama si Adam,marahnya pada makhluk tuhan itu tak terkata lagi si adam berpura pura tidak tahu..tapi akhir sekali dia bergelak ketawa dengan nada yang agak keterlaluan itu,memang sah kena sawan ketawa...lisa muka kemerah merahan "kalau kau tu perempuan lama dah agaknya aku bagi penumbuk cap 5 jari " marah lisa yang cantik itu.


keesokan harinya lisa tidak pula ke kelas..malah hari seterusnya juga begitu..Adam tertanya tanya kenapa lisa tidak ke kelas "takkan si kangkung begitu marah sehingga 2 hari tak ke kelas.." tertanya tanya si adam..malah ditanya pula pada kawan baik si lisa.."ahh ko nape tanya pasal lisa,rindu dia erk? tu lah time ada depan mata,sakitkan hati dia..bila dah tiada,rindu rindu manja gituuuuu HAHAHAHA" balas teman lisa 


"aku rindu? kat lisa? jangan nak suruh aku kekah meja dan kerusi la weyh! ko layak masuk raja lawak tahu tak,banyak bakat terpendam ko!..aku just nak cakap kelas kita tetiba aman,damai,malah sejahtera jer..baru aku taw sebab si kangkung takde,cakap kat lisa,lama sikit bercuti tu aku nk cari kedamaian sikit untuk kelas kita kah kah kah dan kah kah lagi " berlagak betul si adam ni bila berkata kata.


"tapi nape dia tak datang kelas..? nak msg ke tak...? hmmmm... " adam bermonolog dalam hati.


B E R S A M B U N G....

12 comments:

  1. ADAM...OH ADAM... sifat kelelakian dan keanak-anakan mu terserlah.. cepat sambung cik pha..

    ReplyDelete
  2. ok si adam ego tinggi kot

    ReplyDelete
  3. Adam ni buat aku marah,ada ada jer kacau pa ! eh silap pa lisa, eh silap lagi..LISA!

    ReplyDelete
  4. LELAKI yang memberi hatinya untuk wanita yang haram,buatnya..maka apa lagi yang tinggal untuk diberikan untuk sang isteri..bagi lisa manusia yang meninggalkan Allah..tidak mustahil dia juga akan ditinggalkan suatu hari


    aku suka patah patah perkataan ni -.-

    ReplyDelete
  5. lelaki selalu mcm ni.tp lelaki yg x gentleman la. -.- dia x malu tp ego.

    ReplyDelete
  6. kenapa pulak adam bukan yusri? hahaaa...

    ReplyDelete
    Replies
    1. kenpa pula yusri bukan adam? hahaaa

      soalan aku copy dan aku paste kan hehhe

      Delete
  7. aduyai... penat la baca bersambung sambung ni...

    ReplyDelete