Monday, 4 July 2011

ciri menantu pilhan mak aku

 1.mak aku tak pandang kat perempuan y kerja perpangkat 14 tingkat,mak aku tak pandang kat perempuan y berijazahkn obersi,mak aku tak pandang kat perempuan y berharta berguni2,mak aku nk perempuan y leh jaga ank teruna dia y leh jaga makan minum anak dia.

2.WAJIB pandai memasak.kata mak aku kalu pompuan tak pandai masak,bek simpan dalam guni..setakat nk goreng ikan pun takut ngn percikan minyak siap main perang2 ngn api yelah takut trkena muka..kopek bawang pun takleh, lagi bek takpayah nak jadi wife orang..simpan jer niat tu..

3.WAJIB pakai tudung! mak aku nie tak suka gegirl y ayu2 semua tu duk tempias2 rambut tuk lelaki laen..mak aku nk y solehah katanya...

4.background oke,mkasud y oke tu bukanlah OKE dari segi harta karun,OKE dari segi sifat musafat..kalu nk keturunan y baik berkahwinlah dengan keturunan y baik ..insyaAllah.

5.sopan berbudi bahasa,mak aku ni jenis y pantang ngn orang y kurang ajar..katanya..biar miskin harta,tpi jngn miskin BUDI bahasa..kalu kau nk jadi menantu mak aku..cakap yaw.wassup2,gua,lu MAAF mak aku tak terima..(cakap ngn geng2 korang tu laen punya crita)

assalamualaikum.kbai!

p/s:aku lil bit bz sekrang 

10 comments:

  1. hehe..masak tuh penting kan..kat kampung ak ade y smpai cerai berai sebab x reti masak~

    ReplyDelete
  2. gua dah ckup syarat2 tuu..bila nak masuk meminga gua ?


    AHHAHAAHHAHA

    ReplyDelete
  3. mcm boleh jadi menantu mak kau jer niyh~~

    HAHAAH

    ReplyDelete
  4. aku dah bersedia meh laa merisik aku..lalala

    ReplyDelete
  5. hehe .. tu dia guidelines mncari calon menantu ^^

    ReplyDelete
  6. ahahaha.. terbaek derrrrrrr...

    kim salam kat mak kau er.. ^____^

    ReplyDelete
  7. yg menghafal quran lg bes kot

    ReplyDelete
  8. pilihan mak?..pilihan hati ?

    ReplyDelete
  9. yang no2 masak tuu yang payah skit..huhu

    ReplyDelete