Saturday, 2 July 2011

soalan y buat aku lemas..

AMARAN:entry ni entry budak upsr punya taipan..

"dah kawen ke belom?" "mengajar ke..?"
"datang ngan suami ke..?" "suami keja ape..?" 
aku sering diaju soalan y cepu cemas sebegitu.owh aku rimas.rimas..bukan aku terlalu tua untuk merasa "rimas" dengan soalan sebegitu rupa..tapi aku rimas bila rupaku y muda+cantik+++++ nie dikatakan wife orang..sungguh keciwa hati ini menanggung pilu..tak.tak.tik.tik(air mata) malah y menjadi asben tk sah aku adalah abang aku sendiri..oleh disebbkan aku memag tak keluar ngn lelaki laen..hnya abg peneman perjalananku..aku dikatakan wife no2 abg aku..owh sungguh "uzur" diri ini..pernah sesekali aku dikata seorang guru pabila aku keluar bersiar bersama kazenku menghirup asap kereta dibandar..aku terlalu muda untuk semua ini..kejutan letrik 3 taon aku dibuatnya..mungkin sifat semula jadiku y begitu "mesra alam" dengan makcik2..oleh y demikian aku disukai oleh mereka..walau makcik tak cakap..saya boleh melihat perjalanan pemikiran makcik heh.heh.heh

beberapa bulan y lalu ku meninggalkan jejak kesekolah lama..ku bebual2 manja dengan ustazah ku..katanya:

"sekarang..cakap pun dah laen..ker dah kawen..tu cincin dijari tu..?"matanya melihat kejari manisku..
 aku tersenyum.."ini hiasan ditangan ustazah.." aku cuba2 membuat lawak,dan ketawa sendiri..walau ku taw ia tak lawak..

 aku tak anggap ini semua NEGATIF sebab bagi aku ini satu kelebihan..bila orang bertanyakn soalan sebegitu..sebenarny mereka menggap kita MATANG..bukan mengejek kita =)

9 comments:

  1. Saya belom kahwin lagi cuma saya janda anak 4.Jom kahwin~

    ReplyDelete
  2. kawen-kawen dan kawen lg..haha.. :D

    ReplyDelete
  3. @tieykah hahaha kawen tu nak..calon ye edoklaa adee hee

    ReplyDelete
  4. @syrupmasin aku hnya satu kotak..kau 4 kotak haha

    ReplyDelete
  5. @Mr.Fanak? menusuk kalbu soalan cepu cemas

    ReplyDelete
  6. ingt kan dah jadi mak orang hehe

    ReplyDelete