Saturday, 25 June 2011

bertudung

|assalamualaikum warga belog|

oke aini aku nak publish pasal tudung.kenapa? mengapa? wahai puteri2,adik2 manis y cantik jelita..tahukah anda..bahawa pakai tudung adalah WAJIB.kenapa hendak di "tayang" rambutmu y cantik,y panjang mengurai itu? bila ditutup kepalamu dengan tudung keayuan mu lebih terserlah..kenapa tak bertudung wahai gadis2 manis? adakah panas dek mentari y terpacak nun jauh dilangit?adakah..gadis2,adik2 ingin menunjukkn anda "hot" jangan lupa NERAKA JAOHH LAGI HOT..adakah....tak berkemampuan nk membeli tudung y hanya berharga 5 ringgit itu? kenpa topap 10 hinggit boleh dibeli sedangkan tudung untuk menutup auratmu tak boleh? DUNIA ni persinggahan dunia ini "virus" y begitu hebat..sesekali ia merebak..susah nk DELETE.1 helai rambut bersamaan dengan SATU DOSA..cuba byangkan bagaimana pula kalu 1 kepala? Allah..

ape kelebihannya andai membiar rambut anda di tayangkan? tiada 1 pun kebaikan dia malah keburuknnya bertimbun2,antaranya
  • kalu tak pakai tudung kene kuar duit p salon..kena jaga rambut..
  • kalu rambut rosak malu nk keluar..
  • menambahkan dosa y sedia ada
  • menjadikan diri anda "kurang" nilainya..
  • tidak dihormati..
  • akn menambhkan nafsu si kaum Adam
  • menjadikan kita lebih membazir
sebagai contoh:anda diberi pilihan supya memilih diantara dua hadiah..hadiah pertama..tidak berbungkus..tak suprise coz tak dibalut..sekali tengok taw hadiah ape..manakala hadiah y kedua pula,berbalut rapi..kemas dan cntik..dan anda tertya2..ape y ade didalmnya..kalu anda mahu y mana? mestilah y berbalut kan..Begitu juga diumpamakan dengan wanita, kerana wanita yang bermaruah tidak akan mempamerkan auratnya dikhalayak umum..aku masih teringat kata2 seorng peniaga dipasar malam y mempromosikan jualan dia..katanya.. "mari2..rambut semakin MERAH,tudung semakin murah.." mula2ya aku tak paham..lalu perlahan2 aku paham..namun ada juga y memakai tudung tapi telah MENCEMARKAN imej bertudung...Nauzubillah.

cantik itu hak Allah....maka sesiapa menjalani hak Allah akan nampak cantik..... niat betul ke tak ke hanya Dia yang tentukan....cm hakNya kita dah jalankan....

 jom SCAN diri..
jom scan dosa..
jom!


p/s:SEBAB utama perempuan  pakai tudung adalah kerana itu adalah perintah Allah.Jadi pakai tudung kerana mentaati Allah. Bukan kerana dia cantik atau lawa...

10 comments:

  1. setuju sangat-sangat islam itu mudah tapi jangan ambil mudah

    ReplyDelete
  2. aku faham apa maksud,rambut semakin merah tudung semakin murah

    ReplyDelete
  3. "hadiah yang berbalut itu lemih cantik+bermakna,dari hadiah y tak berbalut"

    ReplyDelete
  4. betoi2 ape y penulis taip sokong2

    ReplyDelete
  5. @tieykah hahhaahhaa saya tak layak untuk scan anda heee

    ReplyDelete
  6. @afiqhahhaa bijak2 makan vitamin lebih nie

    ReplyDelete