Wednesday, 15 June 2011

kapel nie bez!

assalamualaikum kepada y sedang kapel mapel diluar sane@y tengah single mingle yee..mesti muka buruk ni sebb tu aku  korang tak laku lagi kan? HAH.HAH.DAN HAH..wah...sape kate kapel nie tak bez? sape kate? meh sini aku nk bagi 2 thumb up sikit! eh! kapel bezz AAA bezz sangat2..nak taw nape..bila kita kapel nie kan..kita dapt bantu membantu..tolong menolong antara 1 sama laen taw...tolong sape? ala..tolong CELCOM+MAXIS+DIGI tuk wat mereke lebih kaya..dan kaya..dan kaya.. pada waktu dan masa y sama korag pun jadik semakin bankrup..lalallalla.. yelahh heeii korang ingat orang kapel sekarang maen post2 surat? tara.tara.tara okew! skali topap 5 hinggit tuu esok@lusa dah abes..asal? begayut..bermsg ngn cik sayang@cik abang..korang ingat msg nie skali 1 hari? heii 1 msg 1 saat okeeey! sayangg kan? hahhaha..yelah nak kuar date hari2 DUIT pun keluar jugakk..msg lagi bagus..kan? kan?..pastu bile kapel nie kan seronokk..eh..bukan seronok..2 ronok 3 ronok dan beronok2...korang pe taw  korang bukannya laku ! hahahaha


pastu kan..bila kapel kta dapat luah kan masalh kita kat orang y kita sayang..ckap je ape.."ayang nak makan coki2,ayang nak makan nasi kepala ikan..n bla.bla.bla.. si abang akan blas "laut cina selatan abang akan redah taw tak yang" asal erk?sakit sikit jer ngadu kat si abang...sedih sikit ngadu kat si abang..kene gigit nyamuk pun ngadu kat si abang..adoyaiii!  asal? Allah kan ade..luahkanlah Kat Allah..DIA jer y leh tunaikan permintaan kita setakat mintak nk beli coki2 budak darjah 1 pun leh beli..setakat nak makan nasi kpala ikan tu aku boleh masak..kalu luah rasa sakit tu bukan leh hilang  pun sakit tuu..HANYA ALLAH jer y leh hilangkn... nie kalu nk masuk mall ker,nk p umh sedara ke,nk p tido ke kene habaq kat si abang..erkkk..perlu kah? tak rasa macam dikonnkong ker? kawan aku cakap: ''pa,orang y ade kekasih ni len pa,kalu tak cakap pegi mana2,komfom akan gaduh.." perlukah diinfokan setiap masa? eeeeeeeeeerrk! aku rasa mak aku pun jarang tanya aku sedang wat pe..ni pulak orang y aku rasa takde kaitan ngn hidup aku..tak pelik ker?


sedar tak sedar bila kapel nie,kita sebenarnya sudah bnayk menderma..HAHHA bukan derma y bagi duit tuu..derma amalan kita kat syaitan.. yelah zina hati tuu wei...pag,petang,malam,,"daling i lap yu taw,daling i rindu yu taw!"(padahal baru beberapa saat jer pisah..)orang kalu nk derma duit sayang sangatkan sebab takut duit akan semakin sikit..tapi kalu derma amalan takpe pulak kan?? yelah pahala nie benda tak nampak..kalu nampak aku rasa ramai y tak sanggup! derma kat awek@abang takpe pulak..takpe abang balik jalan kaki..asal sayang tersayang balik naik teksi..wah baeknya..takpe abang makan tulang ayam..asal ayang dapt makan mekdi..takpe abang makan ais..asal ayang makan aisblog! wahhhh romantikkk sangatt.........................................nak taw lagi takk bila kapel mapel nie kita leh KUAT kan ingatn kita taww! yelah asyik ingat kat si abang jer..wah! bila duk ingt kat si abang jer..bila lak nk MATI? bila lak nk ingat Allah? Nauzubillah..cuba kita pikiaq jap..kejap..kalu hari2 duk ingt kat si abng..duk msg kat si abang..bila kawen? nak cakap ape? malah lah nk TAIP  benda y aku dah postkan dulu...


satu lagi aku rasa korang tak pasan..bila kapel mapel nikan..kita sebenarnya menjadi seorang y lebih tepati masa..yelahh kalu datang lamabt nt awek majokk..bile majokk kene pujukk..awek jaman sekarang stakat pujuk ngn kata takpayah bek simpan dalam guni...pujuk sekarang pujuk besertakan hadiiahhh..takkan nk bagi coki2 ya dok? mestilah blanja makan y tempat grand2 HAH.HAH.HAH.dan HAH...bila kapel nikan..kita akn jadik baikk..baik tang mana tu?? yelahh ayang cakap..jangn wat ni..jangan wat tuu..tapi belakang ayang?? pijak rumput pun x patah! hahahha sape taw kan? 
tambahan pula,wah macam ayat karangan BM.. hahahha..orang y kapel mapel nie suka senyum taw takk..diorang senyum tak tentu masa..orang marah pun senyumm wah bgusss! alahai tengah angau katakan..takpe senaman MUKA sebelom tua ya dakk?


Ya Allah,
aku berlindung dariMU ya ALLah..aku tak ingin cinta y hanya membawa aku kelimbah hina yaAllah..aku tak ingin membagi kasih pada insan y bukan halal bagi ku...ya ALLAH..
jauhilah aku dari cinta panahan syaitan, berikanlah cintaku ini kepada seseorang yang sangat mencintai-Mu. Lapangkanlah hatiku ini dengan cinta-Mu yang sejati. Sekiranya dia bukan Kau ciptakan buatku, maka Kau jauhkanlah dia dari pandanganku dan berikanlah aku kekuatan untuk terus bercinta dengan-Mu.ya Allah jauhkan aku dari cinta dunia semata2..aku lemah..aku sering kecundang dek nafsu ya Allah..jauhkan aku dari hubungan y tak HALAL bagiku..aku berlindung dariMU ya ALLAH...Amin ya RAbb..


kepada yang TAK LAKU tu:bersyukurlah kerana Allah masih menjga hati kita dari terjatuhh kat tangan y bukan halal wat kita..jangan bersedih andai takde y suka..andai takde y nak..TAPI bersedihlah andai suatu ari anda menutup mata dalam keadaan melakukan DOSA! single is better..kapel is??trouble!


p/s:kita sebagai kaum hawa..kena jual mahal..biarlah orang nak kate "eleh! jual mahal sangat nt takde nak "beli"...sape kate? sape kate? Allah dah sedia kan kita jodoh masing2..jangan bimbang..wat pe nk kapel mapel? dah koje? okeh p laa masuk minang..masih blaja? blajalah rajin2..takyah nk pikiaq nk kapel..kalu kapel nt bila clash? hah camne? sedih berlagu2 lakk..
muka yang cantik takkan kekal..muka bila dah tiba hari tua akan bekedut..tapi hati y "cantik" takkan bekedut.. biar ape y kita miliki mencntikkn ape y kita ade..jagalah..simpanlah cinta kpad y halal..okeh Barakallah :)

6 comments:

  1. suke bce entry ni...huhuh..
    mmg betul pun kan...^_^

    ReplyDelete
  2. nonie:heee memang betoii2 heeeeee

    ReplyDelete
  3. betoi2 kalu kapel abes duit,tambah dosa

    ReplyDelete
  4. info yg sgt berguna . thanx cik pha sudi share !;)

    ReplyDelete