Thursday, 9 June 2011

senyum tersifu-sifu?

assalamualaikum :) ape kabar? sihat?? dah solat ker belom? tengah sedih ker? tak tau nak ngadu kat sape? ape malu nak cite..ape kata..wat solat hajat kejap..mintak dengn Allah supaya diberi ketenangan..lepas tu..meh baca komik kat bawah..
lawak 1
Lawak 2
Lawak 3
Lawak apat
Lawak lima

okeh dah senyum?dah gelak?hehhe aku ambik dari komik (gempak) memang gempakk AA okeh ni satu lagi cite kartun@komik y aku selalu tgok..aku sanggup skip tusyen aku sbb nk tengok benda alah nie..hoihoihoihoi..

aku minat giler2 kat si hanamichi si RAMBUT berapi tus..bezz woo cite die..bez tak tertaip aku...citenye begini..aku taip sikit lah yoo :)

*******

Watak utama komik ini ialah Sakuragi Hanamichi...Dia bermula sebagai seorang yang disisihkan dan menggunakan kekerasan sebagai cara untuk mendapatkan kuasa dan publisiti, menjadi ketua sebuah kumpulan samseng. Hanamichi yang tidak begitu popular dengan gadis, telah ditolak oleh mereka sebanyak 50 kali. Namun, dia mendapat tahu bahawa Akagi Haruko ialah gadis impiannya dan sangat gembira apabila mendapati yang Haruko tidak gentar kepada Sakuragi.

Haruko, yang mengetahui kecergasan Hanamichi memperkenalkan Hanamichi kepada pasukan bola keranjang Shohoku. Pada mulanya Hanamichi agak keberatan untuk menyertai pasukan itu kerana dia tidak mengetahui apa-apa tentang sukan itu. Dia menganggap sukan bola keranjang adalah untuk orang pengalah (juga kerana gadis ke-50 menolak Hanamichi untuk seorang pemain bola keranjang). Walaupun dengan sikap ketidakmatangan dan panas barannya, Sakuragi membuktikan yang dia adalah seorang atlit berpotensi dalam sukan berkenaan (juga kerana ingin memikat Haruko). Rukawa Kaede - musuh ketat Sakuragi dalam percintaan dan bola keranjang menyertai pasukan itu pada masa yang sama. Mitsui Hisashi, seorang bekas MVP sekolah menengah tinggi, dan Miyagi Ryota, pendek tetapi pantas juga menyertai pasukan berkenaan dan bersama-sama dengan kapten pasukan Shohoku Akagi Takenori berusaha menjadikan pasukan Shohoku sebagai juara kebangsaan.

11 comments:

  1. heheh..sy da ade da komik ni..
    lawak kampus..
    slam dunk pn bes..sy ade bli vcd die..
    full episode..=)

    ReplyDelete
  2. Gemot:alaaaaaa jelznya sebb awak ade cd slmadunk ;( ade lag tak sekarng cd dier?

    ReplyDelete
  3. uit slamdunk tu

    ReplyDelete
  4. waa, lamanya tk layan komik. ada sapa2 tau link cambest nak tgk komik?

    ReplyDelete
  5. hana:si kosong y kiut
    kelibat:try gugel komik on9
    puan kutu:heeee kak tu taim darjag onam hee
    onitsuka:bez kan?

    ReplyDelete
  6. slam dunk ! waa . tak pernah miss duluu . tp skarang tak tengok daa. kalau kuar dekat tiwi memang tengok la !!!

    ReplyDelete
  7. hanamichi!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  8. rayne:ohoho bezzz tuu ayat hanamichi "si genius"
    anon:si rambut MERAH berapii hehe

    ReplyDelete