Wednesday, 1 June 2011

VERY AMERICA PUNYA BUDAK!

assalamualaikum,ape kabar?(guna tulisan laen hehe) arini aku terbaca kat satu belog nie dia ada cakap pasal satu gadis ni...y berani mati telah mengpost 1 entry y katanya merupakan entry jujur dari lubuk hati..tetapi malang tak berbau kan..entry y digembar gemburkan olehnya y dinggap JUJUR tu telah memakan diri sendiri..masih muda..masih setapak sahaja didunia ni.. kadang2 dalam hidup ni..nk jujur tu biarlah bertempat..nie sampai terlebih jujur pasal keaiban diri sendiri buat ape? sebelom post tu pk lah panjang2..ape kata mak ayah?ape kata adik,abg,kakak? tak kesian ke kat diorang? tak kesian ke  mak y mengandungkan kita 9 bulan?tak kesian ke dengan ayah y menbanting tulang 4 kerat nak cari sesuap nasi? tak kesian ke? tetapi sedih masih ade antara kawan2nya y menyokong ape y dia lakukan?hebat sangat ke?pada pendapat aku..biar kita hodoh,takpandai,miskin,asal kita berakhlak..bijak+cantik+kaya tak berharga disisi Allah..tiada nilainya disisi Allah.. semua manusia dilahirkan diibatkan "kaen putih" ibu bapa lah y bertanggjawab mencorakkannya..
biaselah manusia tak lari dari melakukan dosa..kita bukan bersifat maksum..tetapi apabila kita tau y kita lakukan itu adalh dosa..cepatlh2 bertaubat..bukan mengePost entry sebegitu rupa..bukan bangga akan dosa y kita lakukan..bile aku baca komen2 kat situ ramai y suruh die DELETE post tu..tapi degil sunggoh budak nie..tak jugak di DELETE bangga ker? terasa HOT ker?adik..api neraka laaagiiiii HOT..aku tak tau ape sebenarnya tujuan dia mengEpost entry sebegitu dasyat..budak nie umo bari 14 taon dah pandai keluar2 ngan lelaki..kalu mak+abah aku kalu tau aku keluar ngan lelaki y bukan muhrimku..aku dah lebam2 aku di rotannya..Nauzubillah..

islam itu sangat2 mudah..bila kita senyum kat orang pun sudah dikira bersedekah..mudah kan? tapi jangan ambil mudah..bertaubatlah selagi mata bisa melihat..selagi nyawa belum dijemput oleh malaikat izrail..jangan bila mata tertutup tiada y dapt diubah lagi..kebanyakan setiap dari komen2 kat belog dia semuanya marah+bagi nasihat...marah bukan bererti BENCI,marah bererti sayang..sayang akan adik y masih muda..y masih kuat untuk memikul amanah agama kita..dunia itu hanya persinggahan..selagi hidup buatlah amal..bukan mengejar dunia..betapa sedihnya andai ibu y mengharapkan kita untuk memberi kehihupan y lebih baek..tetapi ini balasannya..ini "hadiah" y kita mampu berikan?

semua manusia boleh berubah..dan jangan kita terlalu bangga dengan ape y kita ada sekrang..Allah itu maha berkuasa..dengan sekejap saja Dia boleh menbolak-balik kan iman kita..Nauzubillah..minta dijaohkankan..sama2lah kita berdoa untuk budak nie..semoga segera bertaubat..semoga taim nyawa kita,dia,@sape2 diambil kita taim tu dipenuhi dengan Amal..bukan dengan kejahatan..Nauzubillah.oke BAI :) semoga dirahmati hidup oleh pemilik BUMI iaitu Allah..Assalamualaikum.

4 comments:

  1. imah mane nie erk? nauzubilllah lah yer.. :)

    ReplyDelete
  2. kalu adik aku lame dah aku lumat2 dia ni haih!

    ReplyDelete