Friday 6 May 2011

artis form 2

Assalamualaikum.selamat hari jumaat ^__^ semoga sentiasa dirahmati hidup kalian oleh pemilik bumi ini Allah.amin.. semalam ketika mata masih tak pandai2 nk lelapkn diri..aku menggapai remote tb,lalu ku press,tekan,press,tekan lagi mencari2 canel y menarik untuk dijadikan tatapan mata wahhh! tiba2 jeng2,dab dub dub,dab ,dab..saje jer nak wat korang saspen..hahaha.aku tertekan canel 109,kalu dulu2 jaman muda mudi,tb nie pemes ngan nama glamor die iaitu TB chating,kat situ berbagai2 manusia..ada y wat lawak,ada y luah perasaan,ada y kutuk2 artis alah biaselah tu TAK pelik coz aku pun kaki kutuk gak,lallalallala taim tu ade siaran ulangan konset AF,alaa astro tak pelik kalu ulang sejuta kali pun,menyampah aku,tak de cite ke? asyik2 ulang,ulang,ulang,bile pk balik bgus jugak,coz kalu tak sempat tgokk lehh tgokk keesokannyaa kan??? gitulah!

taim tu konset y ai sabtu lepas,dah nk abes dah,aku tgok konset tu dah nyawa2 ikan dah pun, taim tu turn penyanyi undangan dah nyanyi..taim dengar2 diorang nyanyi,telinga aku tertangkap ayat "maafkan kami,maafkan kami,maafkan kami" tiba2 aku terkenang suatu kesah y berliku2..bergunung ganang suatu tika dahulu..kesah ini telah berlaku pada tahun 2006.masa kt sekolah Maahad dulu kelass banyak sangat.dak form 2 ada 9 kelas.taim tu ketua kelas(kitorang paggil raidah) namanya diberi khuzaimah,orang masnis,bermata 2,berkaki 2,bertangan dua,berhidung satu..leh bayangkan Tak?hehhee.kelah dibahagi kepada 2 aliran petama PERDAGANGAN kedua EkONOMI RUMAH TANGGA dan aku dicampakkan kekelas perdagangan..budak2 genius  hey@ kelas perdag pemes taw! setiap bulan sekolah akn wat 1 pertandingan iaitu kelas paling chantik dan kelas paling buruk,macam biase kelah aku mesti masuk carta..hahah carta kelas paling buruk..alahai...bulan 1,2 kami juara kelas paling hodoh nak taip nie pun aku tersifu2...biaselah sekolah tu semua perempuan.ustazah nk semua kelas chantik,kelas kami dah chantik,cumaa kelas y laen lebih sikit je keh3.

lalu ustazah kelas aku memberi amaran y penuh makna kepada kami semua,supaya bulan k3 bukan kami juara berturut2..dari hari kehari,malam kemalam maka tibalah bulan k3..dan dengan bangganya,deep down from my jantung,saya mengumumkan bahawa kami kekal sebagai juara.HAHHA apalagi ustazah pun marahh laaa.malu oooiii!! stat ari tuu ustzah dah tak ambik kesah lagi pasal kami2,lalu kami2 semua pun wat meeting.ekekke form 2 pun dah hebat taw dalam meeting2 nie kami semua begitu gigih menchantikkan kelas,dalam 1 minggu kelas dah chantik berseri2!! kredit to my raidah khuzaimah,die nie bukan budak kelantan,tapi budak johor,mai jaoh2 nk study kat Maahad.disebabkan kelas pun dah chatik dengan secara mendadak..maka kelas kami dinobatkan juara kelas terchantik jangan disangka air y tenang tiada gajah oke! namun ustazah masih dingin nagn kitorang..kami pk,pk,pk si raidah aku tu bagi 1 cadangan.dia kate bile ustazah pijak kaki kat kelas ni,kita cakap ramai2 "maafkan kami,maafkan kami,maafkan selama 3 kali,dan jangan duduk selagi ustazah tak bagi dulu"ellelelele geniusss kau khuzaimah! bile ustzah masuk,aku antara y ramai nie bersuara dengan lantang! mantop vokal taim tu,stakat suara c plajak AF tu,aku lagi....... walau picing ke laut! kah3,alah bukan nk masuk pertandingan biar p laa kelaut ke apa! kami semua menunggu respon ustazah..dan hasilnya? hmmmmmmmmmmmmmmmmm.sampai hasbis ustazah ngajo,kami still berdiri..nk tercabut tulang lutut aku..sedih pun ada,hampa pun ada,y penting rasa lapar sentiasa ada,hahhaa..


kelas kami di cop kelas terchantik+kelas paling kontobersi,kau ingat artis jer leh kontrobersi,hey.hey.hey.kami pun boleh oke c(; bile keadaan dah jadik camnie nak study pun rimas lalu aku n beberapa kawan y laen p jumpe ustazah face to face, taim tu usah dicakap air mata bak air terjun! kalah orang laen aku nangis taw! ikhlasss wes!cakap sori.sori.sori.*bukan maafkan kami lagi* tak menjadi AAA taktik kau khuzaimah heh! dan keadaan kembali kpada asal,tak ku duga ku telah pemes dimata ustazah AAAA tak ku pinta,kenpa?mungkin kehebatan,dan kelantangan vokal ku? bile rezult pmru kuar dia kata dia nak tgok rezult matapelajaran dia ajar,dan hehhehe Alhamdulillah aku dapat A.lalallallala mungkin keberkatan@keikhlasan aku memujuknya?? kalu kita jumpe lagi ustzah kenal tak saya? hrmmm.
aku try gugel pic malu2 terjumpa y nie.ade kaitan tak ?


p/s:oke nota hati aini,kita boleh jadik jahat,kita boleh nk jadik baik,tp jangan lupa buat baik berpada2 buat jahat sekali oke lagi,dua kali oke lagi,berkali2 dah tak oke.ringankan mulut untuk memohon maaf..bila kita wat salah@orang rasa kita bersalah juz say "sori" jangan nk rasa kita selalu betol..oke? ^^

8 comments:

  1. eh ko sekolah maahad kB erk?

    ReplyDelete
  2. hahhhaa ko rasa? ekkeke hhehe yolah tu sekolah aku ^^

    ReplyDelete
  3. salam tuan punya blog:suka sangat baca blog anti..mesti selepas post ada pesanan..bagus

    ReplyDelete
  4. budak sekolah hebat tu Maah Muhammadi perempuan plajar2 hebat.hehe

    ReplyDelete
  5. nah tuu dio plajar sekolah popular abad ini.aku ada kawan y blaja kat situ..dan tak pelik kalu sekolah kau selalu dinobatkan kelas hebat+warak.hihi

    ReplyDelete
  6. haish y bijak,pandai berdidikasi tu budak2 laen aku biase2 jer lalalallaa

    ReplyDelete
  7. kawe mr singgah sini...
    budok sekolah maahad uponyo...
    sepakat membwa berkat...
    kelas comel...

    ReplyDelete
  8. mohd:demo ore hok last puji kelas tu hahhaa

    ReplyDelete