Saturday 7 May 2011

lima belas mei.

Assalamualaikum.selamat hari sabtu,semoga sentiasa senyum..walau hati dibalut rasa sedih ^^ oke lima belas mei,ape pasal ngan tarikh keramat ni?? ini cuma tarikh.cuma tarikh.cumaaaa tarikh.takde kaitan ngan tarikh target hari kawen aku,tak de kaitan jugak ngan hari aku bertemu sesapa ke ape,sudah tentu takde kaitan ngan bfday sape2,hawa,mahupun adam..betul lah kata orang..tak semua kita nak kita akan gapai,gemgam...tak salah untuk berkhayal..tak salah untuk melukis mimpi..kita hanya manusia sehebat mana perancangan kita,tapi kita jangan sesekali lupa Allah mempunyai perancangan y lagi hebat.

aku telah melukis satu impian dilubuk hati setelah sekian lama.. tangan mulai kaku untuk menaip.mungkin mengerti perasaanku..
hmmm..sejak f0rm3 lagi.aku telah berhasrat ingin menyambung pelajaran dan menjejakkan kaki ku ke tempat y paling2 suci nie.iaitu mesir..sampai lah peluang ini telah berjaya ku gengam.namun itu hanya peluang..apa kan daya,apa lah y bisa ku katakan lagi.abah.abg no 1.abg no2.abg no3, menyuruh ku pergi..katanya pergilah..tapi ape kan daya..ma aku tersayang..enggan melepaskan ku pergi sebegitu jauh..mungkin kerana aku seorang anak gadis y dimilikinya..walau sejuta y menyokongku untuk kesana.tapi kalu ma aku menentang,aku rebah..aku lemah.

tarikh last hantar borang kesana lima belas mei nie.siapa aku untuk menentang ini kehendak yang diatas.aku hanya merancang,tapi Allah y tentukan.mungkin bumi ini lebih sesuai untukku..rezeki Allah itu luas.y diluar sana,teros berdoa,tiap kali anda berjaya@gagal ingat itu ujian.ujian.ujian.Allah tak kan uji hambanya,jikalau Dia tahu hambaNYA tak bisa mengharunginya...


p/s:oke nota hati ari ni,tak semua benda y kita hajatkan kita akn gemgam,tak semua benda y kita benci@tak suka akn sentiasa jaoh dari kita..kadang2 kita benci akan sesuatu..tetapi ia sesuai untuk kita..ia milik kita..janganlah mudah mengalah apabila tersungkur rebah mencium bumi, dan janganlah kita sentiasa megah memijak bumi..ingat.Allah mungkin tidak memberi apa y kamu minta sekrang,kerana Allah sedang merancang sesuatu y HEBAT untukmu ^^

MySpace oke sama2 beramal tata ^^

No comments:

Post a Comment