Monday 30 May 2011

nak bagi aku duitlah konon!

assalamualaikum tadi.tadi.tadi aku dikezutkan dengan panggilan dari WITHHELD nie perbualan bodoh kami:


aku:assalamualaikum.


WH:waalaikumslm..kami dari celcom..sempena ulangtaon celcom kami telah buat cabutan bertuah..tahniah.anda telah berjaya memenangi wang sebanyak RM 5000


aku:ah?betul ke ni?ke tipu?


WH:tak kami tak tipu nie pemberian celcom..anda ada kad ATM tak? coz kami nak transfer wang tu melalui bank


aku:kad?ade..tapi dah lupa no pin..


WH:y mak punya?kawan punya? coz saya nk antar duit tuu kalu boleh ari nie


aku:y mak ade laa..


WH:kad ape?


aku;mybnk n bank islam...


WH:oke nanti pukul berapa anda leh ade kat bank?kami tak nak no pin anda,no akaun ke ape..nt bile anda dah ade kat sane..nt saya kol..dan ajar bagaimana nk membolehkan kami send duit tu..


aku:ermm pukul 5 kot


WH:oke pukuk 5 ye..nt saya kol..pastikan anda dah ade dekat bank ye.oke assmlkm.selamt sejahtera.selamat petang.dan satu malaysia.
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
aku blur.aku pun kol abg aku ku ceritain smuanya..tup2 kdt abes!selang 10 minit kemudian..abg aku kol balik..


abang aku berkata:
"mu jange cayo.yo nipu.aku kol celcom sediri sakni,celcom oyak.kami tak pernah pun buat peraduan@cabutan bertuah.ramai doh hok komplain..nt karang bilo yo kol mu,mu oyak..mu kol celcom byk kali tyo..dan celcom oyak y dio penipu,mu jange takut ko yo,buke mu napok pon muko yo" 


kawan aku bom berkata:
"napok sangat pa,yo nipu..tibo2 nak bagi 5000,ooo kalu lah betoi nok bagi.mu hari2 ajok aku tubik,minyak keto penuh sokmolah pahni HAHAHA"


aku berkata:
"pelik sangat tibo2 nok bagi aku 5000,baeknyo.kalu 50,aku leh cayo jugokk..nie 5000..agak laa aku bukan budak tak sekolah.aku sekolah wei.nak nipu pon carilah orang len.."
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
pastu dia kol tadi aku baru jer lepas solat..memang ketagih bebenor ngn wang aku nie tanpa segan silu aku angkat dan memaki hamun 


"saya kol celcom tadi.dan celcom kata awak penipu,camnilah yee..wang 500000,5000,500,50@ 5 posen ker awak derma jelah erk kat orang laen",terus aku press butan merah.kedengaran dia nak mencelah tetapi aku tak bagi ruang.hah.hah.hah.jangan maen2 ngn aku nt tak pasal kene petir.



p/s:jangan mudah terpengaruh.manusia bila cakap nak bagi duit mesti bersinar2 mata tuu..jangan mudah tertipu oke..tanya mereka lebih dewasa..diorang lebih tau..jangan kerana nak mengejar duit y 5000 tu hilang tanah bergadai,hilang rumah berjual..

1 comment: