Sunday 22 May 2011

COmelnya Lelaki ni










oke dah puas tatap mata? oke meh nak cite sal JEJAKAjangan terpengaruh! heee.yup memang dia ini jejaka nama nya NOng Poy..merupakan rakyat thailand meh kite cek biodata die kejap..

Nama: Nong Poy
Real Name: Marnyaporn Treechada
Nickname: Poy
Tinggi: 171 cm
Berat: 48 kg
Pengukuran: 33: 24: 36
Pekerjaan: Pelakon, Penyanyi, Model


nah ambik kau! pelakon.Penyanyi.Model? kau? hahha.y aku tertanya sekarang kalu die nyanyi suara jejaka@mek dara? lalalla..oke jom baca kesah die..Jiwa kewanitaannya  mulai  dirasakan sejak dia duduk di bangku SD... dia merasa dirinya lebih sesuai memiliki tubuh wanita dan dia sudah bermimpi untuk menjadi seorang perempuan...tetapi dihadapan orang tuanya dia bersikap seperti anak lelaki,dia telah menukarkan ‘organ’ lelakinya dan melakukan operasi pada umur 17 tahun.

Pada awalnya dia sangat takut akan operasi tersebut, tetapi setelah berkonsultasi dengan banyak doktar akhirnya dia memutuskan untuk melakukan operasi. Proses operasinya sangat menyakitkan bagi Poy. Dia mengalami sakit yang luar biasa tapi demi cita-citanya menjadi seorang perempuan, dia seakan tidak peduli dengan rasa sakitnya pada saat itu. Setelah dia berubah menjadi ‘wanita’ rasa sakit itu dianggapnya sebagai bayaran yang setimpal.
Nong Poy berhasil memenangi kontes kecantikan Miss Tiffany ketika umurnya 19 tahun. Pada tahun yang sama, Nong Poy menjadi Miss International Queen (lady-boy) 2004. Ia semakin dihargai  bukan krna prestasi internasional yang ia raih. Namun, kecantikan (wajah) ia peroleh terjadi secara alami pasca operasi dan terapi hormon. Tidak seperti wanita trasgender lainnya, Nong Poy tidak melakukan operasi plastik pada wajahnya. Ia hanya melakukan operasi pada tubuhnya dan menggantikan kelaminnya menjadi wanita.
Oleh karena itu, ia pun dibanjiri offer sebagai model,bintang iklan,pengacara di Thailand.Selain cantik, Nong Poy juga cerdas dan berbakat. Kepintaran dan kecantikannya pada akhirnya dapat diterima dengan baik oleh masyarakat Thiland. Setidaknya krna dia telah membawa nama Thailand dalam ketahap internasional.


amacam? tergagam TAK? mesti korang takcaye kan?pecaya..percayalah bahawa dia sememangnya seorang jejaka.

p/s:nota hati Dari sudut hukum dalam Islam, cukup jelas perbuatan itu haram. Tidak kiralah sama ada lelaki mahu menukar jantina kepada perempuan atau sebaliknya. Ulama bersepakat mengatakan haram juga bagi lelaki menyerupai perempuan melalui cara berpakaian, gaya dan tingkah laku.

4 comments: