Friday, 27 May 2011

Manusia Zaman iT lah katakan

Apa nak jadi dengan manusia?

semua benda nak kongsi bersama,

air segelas minum berdua,

nak nampak romantiklah katakan,

konon setia katanya.

Yang lagi dahsyat,

berjalan kemana-mana pun nak berdua,

kesinun dengan si dia,kesanan dengan si dia,

dah macam tak ada orang lain kat dalam ini dunia,

macam belangkas sentiasa berdua.                                   

xboring ke tengok muka y sama?

Inilah bahana orang bercinta,

bercinta tapi tak tau apa itu CINTA.
  
Inilah sekarang punya remaja,

maaf andai terkasar bahasa,

bukan mengutuk bukan mengata,

semuanya realiti benar belaka.

Ada yang kata cinta itu buta...betul ke?

Kalau buta dimana matanya?

Ada yang kata cinta itu gila...

kalu gila mesti ramainya dah jadi korbannya, 

macam-macam pengertian remaja,

pening kepala dibuatnya.

Lagi teruk yang kata cinta itu untuk sementara,

untuk buat suka-suka,

untuk seronok-seronok saja.

Ada yang kata cinta itu,

C  -> cinta

I  -> itu

N -> nikmati

T -> tubuh

A -> anda

tak ke melampau namanya?!

Manusia manusia...

Muda-muda dah gatal nak bercinta,

konon dah cukup remaja,

tapi makan pakai pun mak bapak yang jaga, 

dah tak tau nak cakap apa,

kalau ditegur bukannya nak dengar kata,

bila nasihat ada-ada saja jawapannya..

darah muda... macam tu la gayanya...

Mula-mula kenal sms dan chat saja,

bila dah lama kenal mulalah ajak berjumpa

dari berkawan jadi bercinta.

Bila dah bercinta...

Bila dah bercinta macam2 ragamnya,

sesaat tak berjumpa macam setahun lamanya,

itulah kata-kata manis si dia.

Bila berjumpa nak berdua aja,

konon nak privasi katanya,

dia tak tau ada orang ketiga,

yelah benda tak nampak di mata.

Mula-mula bercinta semua cantik di mata,

yang panas pun sejuk katanya.

yang hitam,putihh katanya.

yang keruh..jernihh katanya..

Manusia manusia...

Inilah permainan dunia...

benar kata orang cinta itu buta,

tapi kalau buta dimana matanya...

Inilah yang buat aku tertanya-tanya.

Cinta tidak akan datang kalau tak dicari,

cinta takkan dapat kalau tak diberi...

Betul ke?

Sukar untuk aku percaya...

Tapi inilah hakikatnya.

Mind is the greatest gift,

gunakan lah sebaiknya.

Cintailah Yang Maha Mencintai...

p/s:dikreditkan kepad pesbuk..sebb aku jumpa kat pesbuk heee

2 comments:

  1. heee :) same kita kutip sebanyak mungkin faedahnya heee

    ReplyDelete