Sunday 8 May 2011

si pemilik tulang rusuk

assalamualaikum wahai ahli bumi.si tulang rusuk@lebih dikenali dengan kaum adam...dunia ini tidak meriah tanpa kaum Adam.dunia ini tidak cerah tanpa kaum adam.ada y bagus.ada y sangat2 bagus.ada y sederhana..kaum adam dikenali sebagai kaum y kuat berbanding wanita.namun adakah kuat berdasarkan iman?@ kuat dari segi fizikal? aku pernah terbaca satu ayt.lelaki bermasalah apabila melibatkan perempuan@duit.lelaki ini mungkin dari segi luaran kelihatan sangat kuat sangat2 kuat..namun lelaki juga sering kecundang disebabkan kita hawa.

kerana kita..kerana lelaki mempunyai hanya 1 saje nafsu..mereka gagal untuk terus kekal kuat kerana kita hawa..disebabkan kelembutan suara kita,disebabkan lemah lembut kita,lenggan lengguk badan kita hawa..jangan hawa.jangan sesekali kamu dengan sengaja untuk menarik perhatian si kaum Adam..jangan kau goncang iman meraka wahai hawa.jangan.. ujian amat berat bagi mereka hawa...iaitu menjaga pandangan..hawa.ingatlah kita kaum y amat2 mudah untuk masuk syurga.namun kita juga kaum y mudah untuk masuk keneraka..

sila tekan untuk tumbesaran 

janganlah kamu terlalu mudah untuk melentokkan kepala mu di bahu si lelaki y haram buatmu..lelaki tidak akan bertindak jikalau kamu menjauhi mereka..sedarlah hawa..janganlah kamu terlalu mudah untuk,membiarkan si ADAM memegang tanganmu..pernah satu negara.jatuh ketangan seorang perempuan.kerana tergoda dengan godaan wanita tersebut...Allah..Rasul junjungan kita Nabi Muhammad SAW bersabda:Dari Usamah bin Zaid diriwayatkan bahwa ia berkata: “Rasulullah Shallallahu’alaihi wasallam pernah bersabda:
“Tidak pernah kutinggalkan sepeninggalku godaan yang lebih besar bagi kaum lelaki daripada wanita.” (Diriwayatkan oleh Al-Bukhari dan Muslim)
Dari Abu Said Al-Khudri diriwayatkan bahwa ia berkata: “Rasulullah Shallallahu’alaihiwasallam bersabda:
“Sesungguhnya dunia ini indah dan manis, dan sesungguhnya Allah telah menjadikan kamu sekalian sebagai khalifah lalu melihat apa yang akan kalian perbuat. Maka waspadailah dunia dan wanita. Sesungguhnya godaan dan bencana pertama yang menimpa Bani Israil adalah wanita.” (Diriwayatkan oleh Imam Muslim)
wanita diciptakan dengan begitu banyak keistimewaan..jangan kita tersalh menggunakan keistimewaan itu wahai hawa..hawa tahukah kamu? tahukah kamu? syaitan tidak akn pernah berputus asa dalam menghanyutkan kita kealam GELAP tak akn pernah,Said Ibnu Al-Musayyab berkata ,” Setiap kali syaitan berputus asa menganggu seseorang ,maka ia akan melancarkan ganguannya melalui wanita . Imam Al-Bukhari dan Imam muslim meriwayatkan sebuah hadis daripada Usamah bin Zaid ra bahawa Rasulullah saw bersabda yang bermaksud : “ Aku tidak akan meninggalkan suatu fitnah yang paling berbahaya sesudahku nanti kecuali fitnah yang dihadapi kaum lelaki sebab kaum wanita .”
p/s:nota hati hari ini adalah hee.Syaitan melakunya siang dan malam , tanpa putus asa sehinggalah ramai manusia terjerumus kepada dosa dan fitnah wanita ini .kita sebagai hambanya haruslah sentiasa memohon taubat dariNYA ingat hawa.kita nie sangat merbahaya kepada kaum Adam..curahkanlah kasihmu kepda y halal..bukan y haramm

1 comment: