Sunday 29 May 2011

Kagum.kagum

assalamualaikum..aku terdiam terlalu kagum dengan kuasa Allah..alkesahnya begini..aku y sentiasa  memenuhkan waktu2 y terluangku ini dengan benda y tak berpekdah lasum..semalam disebbkan tenet y terlalu lembab..telah menyebbkan aku melakukan sesuatu y tak berpekdah skali lagi..semalam aku boring taktau nak wat pe..duk maen tekan2 remote control,tekan,tekan,tekan..lalu tertgokklah AF ohohoho.aku bukan layan sangat pom benda alah nie..y membuat aku tertarikk nak tgokk semalam disebbkan seseorang y telah memanah petir hati aku....cara dia bercakap..cara dia berpakaian..aku terdiam..terdiam bukan kerana rupanya..tetapi perubahannya..ya Allah..betullah hidayah itu datangnya dari SI PEMILIK BUMI bukan manusia...manusia boleh berubah..dan kita hnya si watak kecil dimuka bumi tetapi Allah y si PUNYA skrip jalan "cerita" hidup kita..Allah y director,Allah pemilik segalanya..*oke back to the story.. bile sampai turn die y patot komen..dimulai dengan Bismillah..bile palajar perempuan y die kene komen..orangnya tunduk melihat kertas dimeja..bukan kepada sigadis tersebut..Allah..dulu..suatu ketika dahulu.die pernah ku lihat bersubang ditelinga.. cara percakapannya tidak sesopan sekarang..dulu pun sopan..tetapi sekarang jaoooooooooohhhhh lagi kesopanannya.. dulu ayat bro2..taim tu aku dah kurang suka ngn penampilannya..tetapi seperti y ku katakan ..manusia akn berubah..cuma kita tak tau berubah kearah y lebih baik@y lebih jahat? dan sekarang? Alhamdulillah...aku pernah terbaca kat satu belog y cakap dia dah berubah..aku try search pesbuk die(aktif pesbuk kejap) bile aku tgokk sttus dia..(LINK)Allahh kepada kearah y lebih baik..Alhamdulillah..dalam tangan tengah rancak memilih rancangan TB untuk tatapan mata..aku tertekan satu lagi canel..106 astro oasis..taim tu si pelakon ashraff muslim a.k.a ustaz amirul y jadi HOS..aku tergagam..dia pon dah berubah..Allah.
kami.sentiasa support saudara dari belakng sebagai semuslim...

  • link harian metro..Alhamdulillah..Link






4 comments:

  1. bersyukur krn skrg semakin hari sudah ramai artis2 berubah kpd lebih muslimah.

    ReplyDelete
  2. bersyukur krn skrg semakin hari sudah ramai artis2 berubah kpd lebih muslimah.

    ReplyDelete
  3. alhamdulillah kerana tak semua boleh hidayah Allah.suka sangt tgokk muka dia berseri2

    ReplyDelete
  4. aku view pesbuk dia..ayt dia terbaik!

    ReplyDelete