Wednesday 24 August 2011

aboh ciksu garang

assalamualaikum peace! 
sperti y sedia maklum aku ni merupakan seorang wanita 
dan bukan seorang lelaki..dan bila abang2 aku dikurniakan anak..maka secara otomatiknya aku sah2 jadi mak cik..dan manakala pula y selalu singgah kat blog aku..
mesti korang dah tau pasal 2 budak ni y aku rasa kadang2 lebih glamer dia dari aku..sperti hari2 y biasa bila budak ni datang umah..

maka ku ajarkan al quran..tapi hari tu tak pula dia nk kebilik aku..
maka mengaji lah budak itu dengan datok dia..iaitu abah aku..maka petang pun tiba..abah aku mula bersuara..katanya..anak saudara aku mengadu domba..katanya lagii.."aboh..ciksu garang.adik takut nk belajar ngaji dgn ciksu.." HAHAHAHAHHA.oke aku memang garang grrr.tapi garang aku bertempat,marah aku pula bersebab.
keesokan harinya bila budak2 ni nk start ngaji..si adik akan pegang rotann..katanya "ciksu..ni rotann..ciksu pegang la.." kah.kah.kah.
aku lebih rela anak saudara aku kurang pandai dalam belajar 
abc.tpi bukan alif,ba,ta.

waktu kita kecik.kita selalu pk kenapa.mak akan marah bila kita buat ni.
bila kita buat tu ma marah..bila kita sentuh itu dan ini ma marah..
bila tak buat homework  cikgu marah.
sekarang bila dah besau.kita sudah faham kenapa kita dulu dimarah.
dengan marah itu kita menjadi manusia.

27 comments:

  1. amboi ciksu ni garang rupenye...hihi...kite dlu aja ank saudara,,,sampai skang die xmo dtg mengaji...;p

    ReplyDelete
  2. Saya seorang ahli blog anda dan saya mahu anda datang ke blog saya ke blog saya, saya akan gembira jika anda ingin membawa keahlian
    Anda boleh membaca Blog saya dalam Bahasa Hindi dan diterjemahkan ke Malaysia dari jalan yang saya akan membaca puisi atau karangan
    Dan saya menganggap tiga pilihan saya (3) kursus di Blags Ayengen

    1- MITRA-MADHUR
    2- MADHUR VAANI
    3- BINDAAS_BAATEN

    ReplyDelete
  3. hoho... betul... aku dah jadi manusia sekarang... kalau tak, mesti jadi monyet dah...

    ReplyDelete
  4. salam..

    mak ayah kerana sayangkan kita, sebb tu mereka akan marah kan kita kalau kita wat silap//

    ReplyDelete
  5. betul tuh..marah je kalau korang wat silap baca al-quran tuh..hehe..nanti dorang akan terima kasih kat awk nanti hehe..wah garang betul awk neh ye hehe..mesti terketar anak2 saudara awak tuh nak bca al-quran tuh heheh

    ReplyDelete
  6. hahaaha, garang ciksu dier..betul2, masa kecik merengek2 ade ajerk xkene, bila da beso bau faham kan..

    ReplyDelete
  7. ya....tu orang kata...marah ada makna...ngeh3...

    dulu kecik2 pun sokmo kena marah gak..ahhaha

    ReplyDelete
  8. ciksu garang tapi baik kan? kan? kan? hahahhahahhahaha

    ReplyDelete
  9. ciksu garang~ hahaha tak sangka aku kau garang hehheehhehe

    ReplyDelete
  10. haha.aku pom bekeng pha,ank sedara aku tiok blajar ngn aku.keno jekoh skmo

    ReplyDelete
  11. huhu.
    mengaji perlu dan haruslah pandai.
    memang perlu ajar dri kecil lg

    ReplyDelete
  12. hai orang garang ...
    adek2 sekalian sila dgr ckp ciksu ni ye .. nnt die mengamok bertukar jadi ghimau .. ngaaum!
    Hahaha :D

    ReplyDelete
  13. hekhek..ciksu garang tapi cumel woo..ciksu nak anak2 pandai, kena paham ya...jangan nakal lagi, mesti ciksu tensen.haha.mesti cik pha geram dengan bebudak tu kan..sabo jelah..;)

    ReplyDelete
  14. betul !

    bila dah besar baru nak rotan, memanglah esok terus lari rumah..

    ReplyDelete
  15. hohoh...sama la..
    mak aku dlu pun, salu marah dlm bab2 ngaji ney...sedeh...

    ReplyDelete
  16. ya mmg betul. apa yg cikgu, mak abah kita tegur marah2 dulu lg berguna harii ini...

    ReplyDelete
  17. ya setuju~
    kadang2 adik buat salah, kita pun kena marah sekali.. sekarang dah tahu dah sebab ye~

    ReplyDelete
  18. ooo garang rupanya tuan rumah kita ni :)

    ReplyDelete
  19. kalau ta kene marah ta jadi org lah :D

    ReplyDelete
  20. kecik2 x pe.
    ajar mcm ni sok2 dah besa jadi imam muda plak.
    heee

    ReplyDelete
  21. budak2 takut ngan saya. diorang cakap saya ni terlalu macho hehehe

    ReplyDelete
  22. setujuuuuuuu! bila dah besaq baru paham kenapa dlu slalu kena marah hihi

    ReplyDelete
  23. Betul tu...otak masa bebudak tak terfikir kenapa kita tak membenarkan dia membuat sesuatu yg tak betul...macam dulu kalau kena marah, kita akan diam, kalu protes pun senyap2 kat belakang.. anak2 sekarang kalu kena marah diaorg tanya balik kenapa....hehehe..kena carik ayat yg paling best tuk xplain...

    ReplyDelete
  24. yep.. parents marah sebab nak jadikan kita manusia.. bila dah besar baru kita rasa nak marah orang pulak kan..hehe

    ReplyDelete
  25. aah..bila dah besar.
    baru kita sedar.

    bekengnyo ciksu.
    takut nak komen.heheh

    ReplyDelete