Thursday, 11 August 2011

ketuk-ketuk bukan ketuk-ketuk ramadan

wahai si adam.
jangan.jangan kau cuba ketuk-ketuk hatiku.
bukan ketuk-ketuk ramadan
y ingin ku bicarakan.
bukan jua si pengacara tersebut.
wahai si adam .
jangan kau ketuk-ketuk hati aku ini.
aku wanita aku lemah.
kadang2 aku tersungkur jua.
wahai si adam 
jangan kau cuba2 nk mendekatiku.
tingkatkan imanmu terdahlu.
letakkan cinta Allah terlebih dahulu.
barulah kau boleh mencuba ketuk-ketuk hatiku,
tapi kau harus ingat.
hatiku berkunci.
bila kau mengetuk belum tentu lagi akanku buka.
harus juga kau ingat
hatiku cuma mempunyai satu kunci.
sipemegang kunci itu
adalh dia.
dia y sah buatku.
bukanmu y haram buatku.
menjadi kawanku boleh.
untuk menjadi tukang pencari pemilik kunciku
pun boleh juga.
tapi harus ingat kawan.hnya kawan.
tidak mungkin akan bertukar title
kecuali dengan kuasa  Allah.


24 comments:

  1. nice puisi..

    kaum adam dengar tu...hati kaum hawa mampu di ketuk apabila si dia betul2 milik dan jodoh kita kan..;-)

    ReplyDelete
  2. wahai hawa..
    ingin ku ketuk kutuk hati mu,
    sudikah kau setuju,
    setujukah bila ku mahu merisik mu,
    jadikan hawa ratu dihatiku,
    untuk cinta kekal selamanya untuk ku,
    untuk aku jadikan kamu isteri ku...

    hehehehewahai hawa..
    ingin ku ketuk kutuk hati mu,
    sudikah kau setuju,
    setujukah bila ku mahu merisik mu,
    jadikan hawa ratu dihatiku,
    untuk cinta kekal selamanya untuk ku,
    untuk aku jadikan kamu isteri ku...

    hehehehe

    ReplyDelete
  3. pa,layak ni layak! layak ni wat masuk buku nie

    ReplyDelete
  4. moga kamu sentiasa bahagia walau dengan siapa pilihan hatimu:) insyaAllah setiap yang berlaku, ada hikmahnya..

    ReplyDelete
  5. barakallahufiQ... sudah sampai masanya.. jemput saya disini ya.. =)

    ReplyDelete
  6. tok tok tok !! ketuk pintu nak kejut sahur nih !!
    hahahahaha :D

    ReplyDelete
  7. sentiasa jaga hati..:)
    insyaAllah dirahmati..

    ReplyDelete
  8. aku suka entry kau y ni.cara kau taip macam pernah "diketuk" jer HEHEHHEEHEHEH

    ReplyDelete
  9. aduyai... ketuk2 tu jangan kuat2 sangat... takut remuk je...

    ReplyDelete
  10. salam...

    sangat dalam maknanya tuuuuuu..

    :)

    ReplyDelete
  11. nice entry! kunci yg satu2 nya dicari,mestilah bnyk halangan nye.huhu

    ReplyDelete
  12. untuk sape ni?eheheh...

    tapi best!

    ReplyDelete
  13. semoga ada orang yg dapat ketuk hati yg terkunci tu~

    ReplyDelete
  14. Salam kenal....tak nak jadi pencari kunci, nak jadi pemecah mangga...yang memangga rantai membelenggu hati dari mengingati Nya....

    ReplyDelete
  15. ila:AHHAHAHHAHa aku tak taula pulak y ni puisi HAHA

    wanz:amboiii kemain lagi hahaha leh wat buku ni.ayuh kita bergabung buat buku HHAHA

    afiq:ahhhh usah kau bilang lagi aku tau sudah hahaha

    laskar:hahahah insyaAllah barakallah =) doa anda amat dihargai hee

    mek kah: hahaha ahh itu sudah sebati dlam diriku haha

    sipengembara: barakallah ya sodiki,insyaAllah anadai dah diseru HAHHAA

    alif: ahhahaha kau layak jadi jam dinding aku ni alip layak2 haha

    luqeem:insyaAllah doa anda dihargai syukran :)

    ReplyDelete
  16. ahmad:HAHHAHAHAHAHA no komen no komen no komen no komen AAAHHHH

    niena:insyaAllah barakallah y halal akan tiba =)

    tukaang:HAHAHHAHAAHA biar remuk asal mendapat y halal,jngn remuk dek hati y terguris

    sekamar:heeee biase2 jer akak hee

    amir:hee byk halangan byak lagi akan diraih kegembiraan

    syarifah:bukan untuk sesape..aku buat tu tatapan cucu cicitku HAHHAA

    dhiera:insyaAllah barakallah heee

    fadzli:aku sokong ngn tujuan kau tu aku sokonng

    ReplyDelete
  17. har har har .. jam dinding ?
    hebatnya !

    ReplyDelete
  18. kalau kaum adam yg kutuk, mmg x bole kate ape la kn.. huhuhu

    ReplyDelete
  19. kawan adalah kawan..

    perghhhh...

    straight to da point..

    semoga jumpa pemegang kunci yg boleh mencintaimu setulus hati.. dan semoga ianya datang dari redha ALLAH..

    ReplyDelete
  20. alip:HAHAHAHAHA oke lar jadi jam dinding berkhidmat tuk tuan rumah hha

    kjhan:hee kaum adam tak kutuk hee

    adan:insyaAllah :) terima kasih ats doa,doa anda dihargai heee

    abe: heee lenkali kasi resepi

    ReplyDelete
  21. Hahaha ..
    jadi jam dalam handphone r best !
    alarm boleh mcm2 bunyinya ..
    ni jam dinding hambar la alarm die ..hahah

    ReplyDelete