Tuesday, 23 August 2011

bila sehinggit bertemu 100 hinggit

assalamualaikum peace! kisah ini ingin dikisahkan kepada si pembaca..aku telah terjumpa sttus kawan aku y aku rasa ayt tersirat dia perhh! mula2 ayuh dengarkanlah pantunku dulu..


makan petai cicah budu,
budu dimakan dicicah petai
jangan ditanya 
kenapa pantun aku bebunyi sebegini.
jangan.

100 hinggit:oiip! sehinggit lama pula aku tak jumpa kau..? kau pe cer dowh..?

sehinggit:owh.aku macam ni laa 100 hinggit.pi mai,pi mai tang tu jugak..tempat sama jer aku berwalking2 ni..tak ke surau..kemasjid..tak kemasjid ke surau.kau pula..?

100 hinggit:owhh aku kuat jalan2..semua mall aku dah jajah..aritu aku p studium tgok bola...aku p tgok konsert AF dan y lagi hebat.. nk tau tak? nak tau tak? aritu aku p konsert jastin bibir! kelas!


sehinggit:aku masih di dalam bekas.bersama2 kawan sehinggit aku y lain..aku harap nt suatu hari kau sudi join aku yer seratus hinggit.



p/s:aku rasa entry ni entry y tak perlu di xplain kan.sape paham dia bijak.sape tak paham.try minum clorox kasi suci itu lu punya hati maa.

20 comments:

  1. faham. hahaha.

    biarlah seperti seringgit. hidup penuh rendah diri, penuh barakah.

    amin~

    ReplyDelete
  2. takut diri sendiri rugi katanya.. .
    tapi tu lah. .. org kita , ada duit
    rambang mata. bila takda duk senyap
    tak terkata... dunia dunia. ..

    ReplyDelete
  3. oouh aku fhm sgt :) hehe ..

    eh kau nk kad raya tak ? kalau nak, bg address kt sini ye pha .. tinggal 4 je lagi .. aku nk bg kt kwn yg rapat je ..

    http://alifharis.blogspot.com/p/hubungi-daku.html

    ReplyDelete
  4. walau kisah camtu..ada pendekatan pada realiti kehidupan kita sekarang kan?

    ReplyDelete
  5. errr... nak tanya jugak itu pantun melayu moden ke?

    ReplyDelete
  6. bekas tabung msjid yea dak ?



    wahahahahaha..

    ReplyDelete
  7. hahaha kyra pnah baca entry nie..tp itu duit 50 hinggit jew..wahh xsangka ea cik pha masukkan hehhe..nice la cik pha hehe

    ReplyDelete
  8. jd derme lah bnyak2 sikit kan :D

    ReplyDelete
  9. pwngemis:aku nk tya tp aku maluuu ahhh aku tyalaa PC tu ape =.=" hehheehhehehehe aku bukak kamus dewan xjumpe laa kawan haha

    mr.thinker:hehhee bgus.anda bijaksana.siapa tau dengan seposen kita menderma kepada seseorang arini..ia penyebab kita dimasukkn kejannah.sape tau kan?

    wan:manusia wan.manusia.siapa y xsayang duit wan..biaselh tu manis dunia itu memang manis..tpi kita lupa y manis ni jua akan menyebabkan kita jatuh "sakit'

    alip:hahaha kau bijaksana alip kau bijak haha aku dah send tu malu pulak aku org nk bg kad ni haha lama dah tak berkad raya bagai ni haha owh jgn lupa *duit raya* hahahahahahahha

    laskar:hehekadang2 kena guna ayat2 y mendalam..kasi si pembaca baca dan faham betoi2 baru..makna y disampaikan zuuup masuk terus ke akal fikiran

    tukang:HAHAHHAHA aku lupa wes maaf aku lemah betoi dalam bb pantun mantun ni aku syak tu pantun ala2 kampung gitu haha

    anip:hahahhaa mestilah hahaa asal senang pulak soalan kau tu? hahaa

    pojiekyra:hahahhaa aku sja nk kasi nmpak beza sikit..hahah aku letak seratus sebb sekarg 50 tu cam dah kecek jer..kasi seratus nmpak byk sikit haha

    syrup:hahha terpulang atas niat ikhlas..kalyu lasi 1000 tp hati jiz nk tunjuk menunjuk tara papa gak

    ReplyDelete
  10. mndalam perbualan rm 100 dgn rm 1..
    kalau hiburan sanggup berhabis ratusan ringgit..kalau bab akhirat nak derma rm 1 pn ssh..
    renung2kan..tepuk dada tanya iman.:)

    ReplyDelete
  11. sehinggit ni sepuloh hinggit nak join ni hehe

    ReplyDelete
  12. hahhahaha! klu la duit boleh berkata-kata..

    ReplyDelete
  13. fadd:dunia fad dunia...kalu siseratus p masjid ke apa len la pulak kan?

    syafiq:hahaahaha kau dijemput jomm!

    ahmad:tu petanda kau bijak sana

    mohd:kalau duit boleh berkata..aku y tak terkata2 pula hahaha

    ReplyDelete
  14. ada berani letak 100 dalam tabung masjid??

    ReplyDelete
  15. delarocha:insyaAllah biiznillah :) kalau tak kemasjid insyaAllah tidak akan ke konsert AF,dan tk pula ke konsert jastin bibir.100 itu cuma angka..y nak disampaikn manusia y lebih memberatkan hal dunia dari nak berusaha nk bawa amalan kesan =)

    ReplyDelete
  16. dah semua pakat2 paham belaka. gua pun paham jugak lah keh3

    ReplyDelete
  17. HAHAHHAHAA aku tau aku dapat rasakan kebijaksanaan kau haha

    ReplyDelete
  18. adat..orang memang kalau nak sedekah..sikit2 je kan..hmm

    ReplyDelete