Thursday, 18 August 2011

kisah anak saudara lagi

assalamualaikum! peace! sape tak suka budak2 rugi woo.pecayaa laa rugii wooo!
sepetang bersama 2 budak ni memang betul2 buat aku tersenyum.ketika jam tepat pukul 12.33 petang.aku pergi kedapur..bukan untuk meminum seteguk air @ pun memakan sepinggan nasik.tak bagus sifat sebegitu.batal puasa aku nanti.oleh sebb budak2 ni memang antara budak2 y selalu lapar aku memasak sedikit makanan untuk mereka.bagus betul sifat aku ni.baik kata orng tua2.aku syak jiran aku berfikir y aku tak puasa kenapa? mungkin bau masakan aku y berterbangan kesana kemari.lazat sungguh mungkin.tetiba anak saudara aku mula bersuara menguji kehebatan aku berfikir.


budak:ciksu aritu adik tengok tb kan ciksu..pastu adik tengok cita arjuna kan ciksu..pastu kan adik tengok dia tinggal kat ats bukit.ciksu betul ke arjuna tinggal kat bukit ciksu..?


aku:hah? er..er..er.. ciksu rasa arjuna duk apartment sebenarnya.apatmen y terletaknya ats bukit...


budak:betul ke ciksu? ciksu tau macamne? ciksu kawan ngan arjuna ker.?


aku:@#!%#%^%&^%^$!%$&%*^&%&%!^

33 comments:

  1. wahahahah,

    ciksuciksu, kemsalam anak sedara yaa !

    ReplyDelete
  2. ahahhaha.... masak lh... lau ade ank buah yg cm nie.. sampai kite blh jd blur nk jwb soalan dy :)

    ReplyDelete
  3. tergamam ciksu nak jawap yer...hehe..

    budak2 neh mmg suka banyak tanya kan...sampai kita xterjawap..ehheh

    ReplyDelete
  4. comel je soklan budak2 kan?
    wlu pun kdg2 menguji kesabaran.. hehe..

    ReplyDelete
  5. susah klu budak jadi lurus bendul..haha..ramai bdak mcm tu la skrng..tp apepun itu proses belajar..:)

    ReplyDelete
  6. ahahaha

    wan suka sembang dengan budak budak...
    dia punya perbualan dan pertanyaan agak sengal sikit... ahaha btul kan?


    sabar sabar budak kecik memang byk tanya.. banyak cakap..., =)

    ReplyDelete
  7. haha... jangan kelentong budak la...

    ReplyDelete
  8. hahaha. budak2 buat kita begitu kan.? tapi dorang gak buat kita tertawa. :)



    ahh. saya suka dgn budak2 kecik yg tau nama saya. x demand pada sy kerana gadget (budak2 zaman skg, iphone pun dorg tau guna. pdahal tadika pun x lg), yg pnting comel. :)

    suka marah budak kecik sampai nangis, comel je muka dorg nnti. haha. :D

    ReplyDelete
  9. hahahaha ..mencarut ke tu ?
    ish ta baik :p
    hahahahaha

    ReplyDelete
  10. syrup:arjuna oh arjuna hahha

    anip:amboii kemain lagi dia cakap wassalam haha

    aimi:betoi2 terdiam pulak aku ngn soalan cepu cemas budak nie

    ila:hahaha memang tergagam aku ngn budak ni hee

    anne:memang comel sebb muka dia iras2 aku hahaha

    luqeem:hahha memang susah tap menguji kesabaran y teramat sangat

    wan:aku memang penyabar hahaha aku bila dia bagi soalan y cepu cemas aku tetap sabar ahha

    tukang:hahaha memang diorang ni memang takleh nk ditipu terlebih bijak

    mr:hahahahaha mesti ank sedara kau y pandai main iphone tu kan? nasib baik ank sedara aku tak pandai bb phone ni haha

    alip alip:amboiii kemain lagi kau alip hahaha takk AA aku juz geram tanpa kata hahhaha

    ReplyDelete
  11. hahhahaa nsib badan laaa takpe budak2 ni comel.bila sedih ke apa tgok muka budak2 terus senyum

    ReplyDelete
  12. salam ziarah..
    hahaAa..memang ser0nok layan karenah budak-budak ni..sedar tak sedar, diorang lagi cerdik dari kita rupanyer! kui3.. ;0

    ReplyDelete
  13. aigoo.. memang payah juge nak jawap tuhhh... =)

    ReplyDelete
  14. kekanak rebena..cenggitu la jwbnye..sbb kite pon knk2 rebena jgak..ngee

    ReplyDelete
  15. Alamak alamak alamak


    Cik Phaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    Cikkkkkkkkkkk phaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa

    Cepat singgah sini..

    http://www.mejuez.com/2011/08/saya-mahu-duit-syiling-malaysia-siri.html

    saya dah tag anda dekat bl0g saya ni.. ,mai lah sayang.. ehehe

    ReplyDelete
  16. qamar:memang2 memang seronok bila bab budak2 nia diorang kalu marah ker,senyum ker semua nampak cun

    si pengembara:HAHAHHAAHHA betoi2 aku terdiam bila nk jawab soalan cepu cemas budak2 ni haha

    cik bulan:hahahha darah muda tetap mengalir bersama hahaa

    wan:hahahhahaaahaha tinkayu wes! 1,2,3 kucing berlari2..nt lenkali tag lagi heehhee

    ReplyDelete
  17. hahahah gi layan budak2 yang petah bercakap,memang sakit kepala hehe..

    syuk bila dijawab soklan camtuh..syuk bagi jawapan yang buat dia jadi pening2 n tak nak tanya dah pahtu hahaha..kejam dowh

    ReplyDelete
  18. budak sekarang bijak mereka bukan main lagi..keh3

    ReplyDelete
  19. oouh geram tanpa kata ..
    lepas tu mesti lumat budak tu kau kerjakan kan ..sadisnya~~

    hahahahaha!

    ReplyDelete
  20. Tak apa.. kalau da oeg syak anda tak puasa pun, tp niat dihati murni bagi org mkn. Eheh! hahah..

    erk. bebudak mmg pandai bergurau kn. haha

    ReplyDelete
  21. arjuna adik acik la cayang..hehe.
    budak2,sabar jelah..salam ziarah cni;)

    ReplyDelete
  22. syuk:HAHAHAHHAAHHA kijam kau kijam nasib baek ank sedara aku dapat mk sedara macm aku hahha

    republica:memnag bijak diorang mengalah aku y smemangnya bijak ini..eh? haha

    alip.alip:hahahha tak lahh lumat kau ayt kijam hahaha aku cubit manja jer hahhahaha

    kura:hahahahha syak tu memnag tak bgus tp y bb bagi makan tu bgus hahhaha ank sedara aku bijakk woo

    pengemis:amboii adik kau ker pengemis? hahhaha kim slam kat arjuna yer ahha

    ReplyDelete
  23. sudah tak terjawabnya,ehehehe..:)

    ReplyDelete
  24. perghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh..... jauh betul imaginasi budak zaman sekarang ni.. asal dia tak cakap arjuna tu kawan zaman ribena main tng-teng sekali.. ahaha

    ReplyDelete
  25. ouh cik pha kapel dengan arjuna ek...nape tak tau selama nih.

    :)

    ciksu..ciksu...arjuna kirim salam kat ciksu!

    ReplyDelete
  26. ouh .. cubit manja2 kau pon sampai demam budak tu seminggu kan ..

    hahahahahaha !! *mood kejam :D

    ReplyDelete
  27. kemain lagi anak saudara kamu tu~ suka tanya sampai tak tahu jawab

    ReplyDelete
  28. aiez:ahhahaha aku terdiam dek soalan y entah berjawapan ke tak

    wadi:ahhahaha wadi ARRRRRR

    adan:ank sedara aku memnag weh terlebih ingin tau haha

    hantu:hahaa ahhh jngn di ngomong kn hal y itu haha aku malas heboh nt gosip murahan menimpa kami! ahha

    alip.alip:hhahahaa ank sedara aku gagah perkasa sprti arjuna wehh tkkn kenal erti demam punya haha

    nur:hahaha aik? macmne kau tau saina? hahhaa msti arjuna curang ngn cikpa bukan nama sebenar ni haha

    dhiera:hahahaha budak ni kemain lagi dhiera pemikiran cm org tua

    ReplyDelete
  29. ooouh .. bagus la ^^
    gagah mcm aku ni ha !

    ReplyDelete