Tuesday, 16 August 2011

mak ayah dah dapat bonus jom serbu bank.

assalamualaikum peace! amacam puasa? ok? amacam lak ngn teraweh? jgn laa tak pegi yer adik2 kakak2,abg2..tak malu ker ngn makcik y umor separuh abad tu? ngn pakcik y berjalan pun tak selaju kau? hish! y sebulan sekali pun susah nk buat..aku bgga ngn makcik2  ni..malam berjalan kaki p terawehh mengejar pahala untuk dibawa kesana..kita lak? bila? nk tggu tua?assalamualaikum! mati ni tak kepada  y tua saje! mati tu bila2.sebab ia tak bertarikh.


manusia ni pelik.bila ditegur dikata busybody..tu lah sifat manusia...hidup ni bukan hidup keseorangan,hidup nie beramai2,jangan nk ikot kepala kita jer..kena hormat jugak pandangan org laen..ya betul kita harus menghormati org y lebih tua dari kita..tp harus diingatkan..y tua tak semestinya semuaa y dia cakap tu betul!  dan y muda tak semestinya tak betul..y tua jugak tak semestinya berilmu..manakala y muda tak semestinya tak berilmu.please respect others opinions as well as u're not the only one who can come up with great opinions.

hormati org tua tu memang betul.tapi harus diingat y tua juga harus hargai ape y kaum muda utarakan..jangan lah terlalu bongkak sampai taknak terima pandangan org laen..janganlah terlalu mendongak kelangit ngan apa y kita ada..nk bangga ape? bangga sebab lebih tua? bangga sebab lebih pandai? pandai kalu tak guna akal tu bukan pandai namanya.kaya kalau tak menderma tu bukan kaya namanya.


cubala berfikir secara matang.janganlah berfikir macam budak umor 2 tahun.gunakanlah ape y kita tau tu bukan pendam.ape gunanya ilmu kalau tak diguna? aku  petik pepatah arab."al ilmu bila amalin ka-syajarin bila samarin" ilmu tanpa amal,seperti pokok tanpa buah..aku tau umur seseorang tak menentukan sejauh mana kematangan seseorang...dan bila ada y menegur,,tu tandanya kita disayangi.bukan bila ditegur kita wat donno jer.peace!

22 comments:

  1. yup betul. kena share jgak pandangan. jgn bersikap tertutup

    ReplyDelete
  2. betul2 aku suka ayt kau jgnlah terlalu mendongak kelangitn tu

    ReplyDelete
  3. aku suka ape y kau taip ni.tak semua y warga emas tu betul.malah y warga emas harus hargai apa y warga gangsa ni cakap.bukan wat tak tahu jer

    ReplyDelete
  4. hidup ni kena sama2 hormat menghormati.bukan main redah jer..kena jaga hati orang.kena jaga perasaan orang.you get what you give.

    ReplyDelete
  5. xde chat box ye? hehe atau aku yg x jmpa...i follow u

    ReplyDelete
  6. ak bleh bonus,jom pha?g mcd

    HAHAHA

    ReplyDelete
  7. penuh makna ni~kena saling menghormati. yg tua hormat yg muda, muda lagilah kena hormat yang tua~

    ReplyDelete
  8. "sayangilah warga tua setipa hari.."


    lalalalallaalla.

    ReplyDelete
  9. jngan mendogak ke langit sgt, nanti kene taik burung!kekeke salam ramadhan!

    ReplyDelete
  10. aku pepagi dah telepon umi aku suh ringankan beban aku

    ReplyDelete
  11. errr mcm tak de kene mengena je tajuk tu hahahahaha :D

    terima kasih uszh pha ..ingat mengingati sesama manusia :)

    ReplyDelete
  12. ya betul tu..manusia sekarang mmg macam tu..rasanya dia rasa diri dia hebat kot kan..

    sepatutnya apa yang di tegur cuba fikir positif balik..lau x, xkan ada org tegur kan..ehhehe

    ReplyDelete
  13. salam..

    alhamdulillah..dapatlah juga belanja beli baju raya..

    ReplyDelete
  14. sangat betul, ilmu tanpa amal memang macam pokok durian tak berbuah... baik tebang je...

    ReplyDelete
  15. kite gi terawih jalan kaki jugak.. ngee..

    ReplyDelete
  16. tua tak semestinya betul..
    yang muda pun tak semestinya
    pendapat depa salah...

    ReplyDelete
  17. jangan lupa shppg =D beli berpada pada tau..hik3

    ReplyDelete
  18. luqem:betoi2 share ape y kita tau baru lah kita jugak tau ape y diorang tau

    syafiq:hahahhaha aku pun suka ngn ayat aku y mendongak kelangit tu ahha

    ahmad:heeeaku suka ayat kau bb gangsa tu ahhahaha

    akif:betoi2 hormat menghormat barulah kita dihorti org laen

    nurul:ade nurull..hehhee awak tk terperasan hehhehe

    mekkkk kah: ahhahaa ayuh! baju raya so deh hahaha mekdi dok dakkkk

    dhiera:yeah u raik.sama2 menghorti baru hepi hidup ni same pandang rendah hehehe

    anip:amboii kemain lagi tagline hahahhaa


    izzat:ahhahahhaahhaa taik burung oke lagi hahha


    jiji: pastu ape y umi kau cakap? hehehe bg tak?

    alip:hahhahahaa memang.memang takde kaitan pun hahahha aku malas nk pk tajuk nk letak ape.jadi aku letak topik hangat bonus raya haha

    ila:betoi2 manusia takkan menegur andai perbuatan y dilakukan tu betoi dan tak bercanggah..kalu dah ditegur msri ade y something wrong laa tu

    wan:maring lagi aaaaa hahahaa

    sekamar:wasslam kak =) insyaAllah nt saya bergaji kak saya belanja pulak hee

    tukang:heeee betoi ape gunanya ilmu andai disimpan rapi dalam poket

    saiazuan:hahhaha tak laa shoping ala kadar jer

    asyila:heee bagus pahala byok tu

    diana:betoi2 kak2 sebagai manusia kita kena hargai setiap komen,setipa nasihat y diberikan tuk kita bukan buat donno jer kan

    laskar:hahahahhahhaha insyaAllah terimakseh ats peringatan hehhee

    ReplyDelete
  19. sgt penting saling menegur kalu ade silap :)

    ReplyDelete
  20. haha aku dpt bonus,adk2 aku plak yg serbu ak

    ReplyDelete